Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.02.06.

Malév miatt siránkozni: lúzerség

Hakapeszi Miki

Végre vége a több napos össznemzeti gyásznak, a hét végi sírás-rívás után ma már kevesebben rinyálnak a Malév egy éve bekövetkezett csődje miatt. Megdöbbentő, hogy mennyien ítélik meg kizárólag érzelmi alapon a légitársaság eltűnését. Hiába volt törvényszerű a bedőlés, hiába lenne ma is életképtelen egy Malévhoz hasonló légitársaság, mintha minden második embernek csak annyi lenne az agyában, hogy gigaveszteség érte az országot a Malév eltűnésével.

Kik sírnak elsősorban? A cég volt dolgozói. Őket meg is lehet érteni. Elvesztették állásukat, sokan közülük nem tudnak elhelyezkedni választott szakmájukban. Megható volt látni a flashmobot, amit összehoztak, jó olvasni, hogy aki akar, minden nehézség ellenére a világ másik végén is megél a jég hátán. De könnyeket már ne hullajtsunk értük. Aki egy olyan vállalatnál dolgozik, mely soha nem tudott piaci körülmények között önerőből megélni, annak ha van egy csepp esze, akkor örül minden hónapnak, amit munkával tölthet és felkészül a végre, mely bármikor bekövetkezhet. Főleg, ha tudni lehet az állami támogatás tilalmát és azt, hogy a kutya se akarja megvenni a céget. (Kivételt jelentenek persze az olyan állami cégek dolgozói, melyek semmiképp se szűnhetnek meg, lásd MÁV, BKV. Ők a mázlisták, amit sokszor pofátlanul ki is használnak, hogy baszódjanak meg - de nem ez most a téma)

A Malévnál kicsit később jött a rendszerváltás, mint kellett volna, a dolgozók többsége elhitte, hogy kivételezett helyzetben van, s a kánaánnak sose lesz vége. De eljött az igazság pillanata, amikor az állam már nem tömhette ki pénzzel, s azonnal vége lett. Adófizetőként azt mondom: hamarabb kellett volna. A dolgozóknak pedig nem ártott volna B tervvel készülniük. Aki nem így tett, az lúzer volt.

De van egy sokkal szélesebb tábor is, melynek tagjai ma is sírva fakadnak, ha eszükbe jut a Malév. Okés, részben csúnyán félrevezették őket, szinte csak hazugsággal találkoztak a csőd témakörében. A jelenlegi kormány lószart se tett azért, hogy létrejöhessen egy talán életképes utód, inkább az előző garnitúra csesztetésére koncentrált, parlamenti Malév-bizottságosdival hülyítve az alatvallókat. A reptér sajnáltatja magát, részben jogosan, de direkt elfelejti kommunikálni, hogy a Malév kifingása nyomán egymillióval több utas jött Budapestre, mint a korábbi évben.

De még a gazdasági újságíró sem lát tovább az orránál. A Világgazdaság tehetséges kolumnistájának láthatóan fingja nincs az egymillió új utasról, meg arról se, hogy a Malév utolsó vezére is állítja: ma a régióban nem tud nyereséggel működni egy kis légitársaság. Ezért aztán lazán le bírja írni azt kapitális faszságot, hogy a GDP-re gyakorolt megszámolhatatlan áttételes hatás miatt meg kellett volna menteni ezt a fostalicskát.

Mit várjunk akkor egy hozzá nem értőtől? A korábbi posztjainkhoz, illetve más szájtok Malév-cikkeihez érkező kommentekből az tűnik ki, hogy sokan simán fura nemzeti identitásuk alapján gondolják azt, hogy márpedig nagyon kellene a Malév. Mindegy, mibe kerül, a nemzet arculcsapása, ha nincs légitársasága. A Kárpát-medence büszke népe nem élhet Malév nélkül.

Ezen pedig gyorsan túl kéne lépni, mert eszement baromságról van szó. Régen persze volt jelentősége, hogy melyik ország hova engedte repülni a gépeit, miként támogatta a saját légitársaságát. De mióta az unióban bárki oda repül, ahova akar, s főleg azóta, hogy a hagyományos modellel működő kis légitársaságok gazdaságilag életképtelenek, semmi értelme ezen görcsölni. A nemzeti légitársaság kifejezés Európában ma már csak egy politikai lúzung, a túlburjánzott nemzettudattal megvert szerencsétlenek gumicsontja.

Itt nem hülye magyarokról van csak szó. Ugyanilyen mulatságos az az osztrák hazafi is, aki nem bírná ki Austrian Airlines nélkül, noha az már rég német - bedőlt volna, ha nem veszi meg a Lufthansa. Persze ha ekkora igény van arra, hogy bármi szarra ráüssük a nemzeti légicég cimkét, ám legyen, ott a Wizz Air, mint kézenfekvő választás. Ez ellen semmi kifogásom, a hülyéknek megnyugszik a lelkük, nekem meg nem zabálja a pénzemet. És különben is, alacsony árai miatt sokkal több ember, ha úgy tetszik, a nemzet jóval nagyobb hányada számára teszi lehetővé a repülést, mint a Malév, mely mellesleg a politika kifizetőhelyeként is szolgált.

Inkább mi röhögjünk, hogy a románok mit szopnak a full veszteséges állami Tarommal, míg nekünk van egy jól működő magáncégünk. Per pillanat viszont az a helyzet, hogy a tótók kacagnak a mi pofánkba. Beelőztek gazdaságilag, le is hagytak a faszba. Pedig nincs is nemzeti légitársaságuk és nem is görcsölnek rajta.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

21 komment

Címkék: hülyeség csőd légitársaság Malév

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr765062411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutyafülü aladár (törölt) 2013.02.06. 09:36:41

Te honnan a faszból gondolod, hogy a Malév dolgozók úgy ámblokk nem készültek a végre és nem próbálnak azóta is álláshoz jutni? Cinikus barom! A mai Mo-n azt hiszed csettintünk és az ölünkbe hullik valami szaftos kis állás mi?
Egyáltalán nem gondolta senki a kibaszott Malévnál, hogy kivételezett helyzetben van, évek óta tudtuk, hogy beüthet a vég, örültünk, hogy addig a szakmánkba dolgozhatunk hosszú! éveken keresztül, közben gyereket neveltünk, családdal törődtünk. Nem kell minket sajnálni, meg siratni, de hogy rinyálnánk azt kikérem magamnak az egész szakma nevében.Egy ilyen bunkónak a megértése se kell, az túl nagy falat lenne a számodra, asszem.

Elbaszták az eddig regnáló kormányok? El.
Megmenthették volna? Állítólag igen, te is utaltál erre.
Akkor mért is basztatod a téged is évekig kiszolgáló (fogadjunk, hogy terpesztetted a segged Malév gépen annak idején)munkást, köcsög?
Biztos mi tehetünk róla, mi?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.02.06. 09:48:37

Kedves Miki,

engem inkább ez hoz lázba, felszállt a füst: Debil szétkúrhatja végre a jegybankot, azaz a forintot, mivel Vika a választások előtt ki akar tömni mindenkit aki neki fontos:

hvg.hu/gazdasag/20130205_matolcsy_jegybankelnk_vilaggazdasag

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.06. 10:10:26

@kutyafülü aladár: azt írtam, hogy a dolgozók érthető módon sírnak.

@biturbo s - félázsiai bunkó állat: erről majd lesz poszt, ha letisztul. de most még össze-vissza pofázik mindenki, csak a forintot ráncigálják az idióta szivárogtatások miatt.

keinename 2013.02.06. 13:27:43

hát látszik,hogy nem dolgozott rokonod ott. Ebben az esetben tudnál arról,hogy a cég elkezdte kitermelni a saját költségét, hogy az év légitársasága lett Európában 2011 végén...Apám örült minden egyes hónapnak,hogy ott dolgozhatta ki a bélét 33 éven át. És most még boldogabb,hogy otthon ül, nem kap munkát, és ezt közlik vele a Munkaügyiben is. És tűri. Ugyan, hadd sirassam már meg..Azért mert neked semmi kötődésed nincsen a Malévhoz, attól még másnak lehet. Utazz csak a remek wizzair-rel, aztán készülj te B tervvel, ha éppen nem indul a járat, mert fapados...Gratulálok ehhez a bölcs cikkhez..

magyarkonyha 2013.02.06. 14:24:50

Úgy bírom azokat a "cikkeket" amelyek csak trágár szavakkal tudnak érvelni. Nekem ilyenkor úgy tűnik,hogy a cikk írója egy üres fejű gyűlölködő ember.

Prekoncepció 2013.02.06. 14:51:27

@keinename: elkezdte kitermelni a saját költségét? Ne röhögtess már, évente több tíz milliárdot kellett beletolni, többet, mint a BKV-ba. Ezt ne most már össze azzal, hogy az apád nem talál munkát. Amúgy B tervként a Malév visszafizette már a lefoglalt és kifizetett jegyeket?

Mr.Treeger 2013.02.06. 16:03:00

2010.
repültem Wizzairrel.
jegy: 40.000,
reptér London Luton
repültem Maléval
jegy: 65.000,
reptér London Gatwick

A két reptér ugyanolyan messze van Londontól, nincs különbség szolgáltatásban.
A gépek között sem volt akkora különbség, persze a lábtér nagyobb, meg adtak valami ehetetlent.
De ezért miért kellene 25.000-el többet fizetnem. Mivel 4-en mentünk mindkétszer, az egy 100-as.
Nos itt volt a baj.

Cifu78 2013.02.06. 16:52:37

A cikkíró azért használ ilyen bicskanyitogató stílust, mert úgy lehet nézettséget generálni, ha provokálsz, ha trágárkodsz. Akkor felfigyelnek rád.

A cikk tartalmával kapcsolatosan felhívnám a figyelmet, hogy a plusz egy millió utas nem ugyanaz, mint a Malév (és a hozzá kapcsolódó átszállások miatt) elvesztett utaslétszám. Ezt lehet így és úgy is magyarázni, értelmezni, a lényeg azonban az, hogy dilettáns nézet, hogy lám, egy millióval több utas, tehát nincs itt semmi baj, sőt, csak jobb lett minden, tessék tapsikolni.

Az, hogy nosztalgiával gondolnak valamilyen szinten a Malévra sokan, érthető, hiszen azért presztízs valamilyen szinten egy saját légitársaság, aki hordozza a nemzeti trikolórt. A Malév pedig többé kevésbé megfelelt ennek az elvárásnak.

Az is tény persze, hogy luxus emiatt éves szinten sok milliárd forintot elpazarolni, tehát igen, mennie kellett a kukába. Szomorú, de ugyanígy szomorú volt acélművek, bányák, erőművek, gyárak bezárása is. Az ott dolgozók elbocsátása és így tovább. Semmivel sem különb az ő történetük, mint a Malév dolgozói. Továbbá igen, ilyenkor nyugodtan lehet mutogatni a BKK/BKV és MÁV felé, hogy ott is ugyanez megy, csak soha, senki sem lesz ahhoz elég tökös, hogy ott végre rendet tegyen.

@keinename: A Malévnak nem volt soha nyereséges éve. Továbbá itt nem csak arról beszélünk, hogy kitermelje a saját költségét, hanem arról, hogy az adósságát is megszüntesse. Tetszik vagy sem, a Malév veszteséges volt, masszívan. Lehet vitatkozni azon, hogy ezért ki a felelős, de a tényen nem tudsz változtatni.

2013.02.06. 18:31:29

@Mr.Treeger:
A különbség annyi csak a két járat között, hogy a MALÉV gép biztos kivisz és hazahoz, a wizzair pedig bármikor dönthet úgy, hogy törli a járatot és te ezt elfogadtad az alacsony árral. Kártérítést és más járattal való hazajutást nem tartalmaz az olcsó ár.
Ez pedig egy üzleti utazónak nagyon nem mindegy.

A barátaim nászútra mentek néhány éve Thaiföldre, Malévval repültek Frankfurtba ahol át kellett szállniuk. Sztrájk miatt késett a Malév gép és lekésték a csatlakozást. Ott szemrebbenés nélkül átírták a jegyüket egy másik légitársaság sokkal drágább járatára. Ha wizz-el mentek volna odáig, a nászútból semmi se lett volna egy késés vagy járattörlés esetén.

mrZ (törölt) 2013.02.06. 19:11:25

Már miért ne lehetne bezárni a máv-volán-bkv-mvm-ovit-..gáz-..ász típusú kamu "cégeket". Ezek mind egyszerű szolgáltatások pillanatok alatt lenne helyettesítőjük.

Venlo · https://hessenwinkel.wordpress.com/ 2013.02.06. 19:24:00

Te magad vagy egy szánalomra méltó lúzer, ha ilyen gondolatok vetettél papírra (a modern idők szavának megfelelően képernyőre).

gjokkel 2013.02.06. 20:04:16

@roli101:
Sajnos nincs igazad. Az a réteg, akinél számított valaha is a megbízhatóság (illúziója) az nem tart el semmilyen légitársaságot.

Egy dolog érdekli az embereket és az a listaár. Még akkor is, ha egyébként közel ugyanannyira jön ki a párizsi út fapadossal, mint az Air France-szel (2 x 100 km buszozás Beauvais-ról a városba, poggyászdíj, foglalási díj, kártyahasználati díj, stb)

Az emberek azt nézik, hogy a kayak.com meg a trip.com mit hoz ki legolcsóbbnak.

gjokkel 2013.02.06. 20:08:08

@roli101:
Másrészről meg, akinek FONTOS volt, hogy odaérjen valahova, az pont nem Malévval ment, hanem a nagyok közül valakivel.

Ugyanakkor a WizzAir-rel elrepülsz Szicíliába gombokért.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.06. 20:29:07

@Cifu78: a cikkíró azért használ ilyan bicskanyitogató stílust, mert ilyen bicskanyitogató a stílusa. a többséggel ellentétben nem vált át műmájerbe írásban, hanem úgy ír, ahogy beszél.

az egymillió utas az egymillió utas. ennyivel többen érkeztek budapestre, mint egy évval korábban. az átszálló utasokból semmi haszna nem volt az államnak, ezek me itt költenek. kevesebbet, mint a malév utasai, de költenek. lehet, hogy ebből 20 ezer itt szülinapozó hányós-baszós angol hülyegyerek, de a többség zsíros nyugati turista.

micsoda? 2013.02.06. 20:29:14

Ami nem megy, ne erőltessük. Kivétel amit akarunk. Vagyis ha akarták volna, ma is lehetne MALÉV!!!!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.06. 20:30:38

@roli101: ez jogos, de az esetek kevesebb mint egy százalékában van ilyen jellegű probléma, az ár meg tartósan fele-harmada.

stuvi 2013.02.07. 13:51:55

MALÉV looser.
Igen eltelt egy év, kinek,kinek, hogyan, miként. Malévesnek, nem Malévesnek.
De vajon k az, aki teljes joggal és szakmai, erkölcsi érzelmekkel ki tudja jelenteni, hogy Ő a TUTI.
Ja, igen, 65 ezer helyett 45 ezer is lehet repülni, ide-oda. Hát rajta. Sőt igenis legyünk kritikusak Magunkkal, országunkkal, szemben, SŐT igyekezzünk úgy építeni azt az országot amely ÖNMAGÁVAL határos, hogy a világ Névtelenül, arc nélkül kritizálni, tudja. Általában itthonról.
Mit ne mondjak pitiáner, de ma ez a „cool” ! Mert az informatika lehetőséget ad arra, hogy NÉVTELEN, NEMTELEN egyének befektetés nélkül saját véleményüket közzé tegyék.
Tehetik mindezt, valószínűsíthető minden féle gazdasági, jogi ismeretek nélkül. Természetes módon számítva azokra akiknek még lehetőségük van arra, hogy így vagy úgy commenteljenek. Lényeg, hogy irományuk kikerüljön a „világhálóra”
Elég egy számítógép, és egy valamire való 2-300-as szavas szókincs, 50%-ban trágárság, és már hagy szóljon. Nem számít, hogy vannak nagyszülei, szülei, akik valahogy biztosították a lehetőséget arra, hogy „média” lehetőséget kapjon.
Tegnap el kellett mennem egy egészségügyi intézménybe röntgenre. A kiírás szerint 8-14 óra a rendelési idő. Fél kilenc előtt megjelent néhány „fehér köpenyes” büféből származó árúval a hóna alatt vidáman csevegve. Majd néhány perc múlva ridegen, behívták az első beteget.
Ha ők állnak egy busz, vonat, ne adj isten MALÉV járat előtt amelyik 20-30 perces késéssel érkezik, nagyon felháborodnak. Vajon ha ŐK teszik miért nem gond? SŐT még boríték is kell, hogy egyáltalán lehetőséget kapjunk. Mindezt persze csendben, kritika nélkül.
MI nagyon tudunk kritikusak lenni, ha „magyarról” van szó. Elvárásaink vannak, de csak honfitársainkkal szemben, saját magunk, ja az egy más dolog.
Igen volt egy MALÉV!!!
Hogy is volt? Repült ide-oda. Vitt ilyen-olyan embereket. Mit számított ez az úgynevezett „átkosban”? Igen mit?
Hát sokat!!!
Elvitte MAGYARORSZÁGOT a világ majdnem minden számot tevő helyére. IGEN!!!
Tessék nekem mondani az elmúlt 40 évben a RUBIK kockán kívül még valamit ahol MAGYARORSZÁG megjelent.
Igen van!!! A Sport!!! De könyörgöm, ott nem volt jelen a MALÉV???
Nem csak szállítóként, hanem sponsorként is. Ja, hogy volt Aranygép, az ma már kit érdekel?
MINKET!!! Akik 5-10-15-20-25-30 évet éltünk MALÉV-esként.
A lusta, eltunyult emberek akik ülnek a TV előtt, ezt, azt magukba töltve kritizálva az eredményeket, ilyen-olyan sikereket soha nem fogják tudni, hogy mi a VALÓS ÉRTÉK.
Elhisznek minden poltikai halandzsát, leértékelnek egy második helyet a sportban, és megkritizálnak mindent amiért ők valójában nem tettek semmit, csak úgy érzik, hogy nekik a jutalomhoz joguk van. A meg vett repülőjegyhez jár az egész repülő személyzetestől, sőt még a repülőtér is. Na meg egyébként is, hogy mer köd, eső, havazás lenni mikor ŐKELME utazik.
IGEN!!! Volt MALÉV!
Én 22 évet repültem, ott ismertem meg a feleségemet. (sajnos ott is váltam el 17 év után), de felneveltünk 3 gyermeket, akik mai nyelven mondva piac képesek. Egyetemi tanár, nagy nemzetközi banknál főmunkatárs, világcégnél IT manager. Becsülettel fizetnek járulékot.
Végig hordtuk Őket a világon. Na most jön, hogy persze szabad jegy. Igen szabad jegy, de mint ahogy a nevében is benne van akkor utazhattak amikor volt szabad hely a gépen. Nagyon sokszor maradtak kollégák le a járatról, mert telt ház volt.
Sokszor volt lehetőségem kiemelt kormányjáraton szolgálatot teljesíteni. Na és milyen érdekes!!! A piros szőnyeg nem az AIR FORCE ONE, vagy LUFTWAFFE elé gurult hanem a MALÉV elé. Vagyis egy CÉG képviselte országunkat, és nem a „hatalom”
A világ látta, hogy ki képviseli országunkat.
Az első ÖBÖL HÁBORÚ idején az Osztrák vörös kereszt MALÉV gépet bérelt segély szállítmányok szállítására. Minden jelentősebb TV állomás tudósított az eseményről.
Én is ott voltam az egy hétre bérelt járaton. Őrzöm a kapott emléklapot. De ott volt a MALÉV az utolsó VIT.en Észak-Koreában, és még nagyon sok országban ahova igencsak nehéz eljutni.
DE!!! Nagyon sok esetben mentünk „hazamenteni” utasokat légitársaságok, utazási irodák csődje miatt bajban jutott utasok haza szállítására.
Persze ezekről ma szó sem esik.
Valami hasonló, mint a BKV. 30 éves IKARUS-ok szállítják az utasokat, de vajon ki kérdezi meg, hogy vajon, ezek buszok miért is üzemelnek még mindig. HÁT MERT JÓK VOLTAK!!!
Engem már csak érzelmileg érint a „csőd” Néhány éve nyugdíjban vagyok.
DE!!! Nagyon érzem azt a fájdalmat amit egykori kollégáim ma átélnek.
Pestszentlőrincen lakom a reptér közelében. Kihalt, lepusztult, lehangolt városrész lett.
Már egyre kevesebbet találkozom kollégákkal, de akikkel igen mind azt sugallja, hogy megpróbál talpon maradni. Széthullott családok, tönkrement vállalkozások jellemzik a környéket. Sokan mentek a világ távoli pontjaira, a puszta megélhetésért.
Az országnak már nem számít a képzésükbe fektetett milliárdok.
Csak az az érdekes, hogy a média naponta foglalkozik a külföldre menő szakemberekkel.
Vajon miért?
Vajon miért nem volt értéke a MALÉV dolgozóinak?
A pilóták és a légiutaskísérők évente orvosi vizsgálaton, elméleti, gyakorlati vizsgákon vettek részt, súlyos pénzekért, hogy megfelelő szakmai szinten lássák el a MUNKÁJUKAT!
A légiutaskísérők magas szintű egészségügyi képzést kaptak.
Ki lettek képezve újra élesztésre, elsősegélynyújtásra, szülés levezetésre, és HALÁL megállapításra.
Csak saját „halálukat” nem tudják megállapítani. NEM IS AKARJÁK!!!
Az elmúlt években nagyon sokan kerültek nyugdíjba. Ez a társaság 20-40 fő havonta találkozik, és jókat beszélget, és alkalmanként az országot járja, hogy a világ után MAGYARORSZÁGOT is megismerje. Tud valaki még olyan cégről ahonnan a nyugdíjasok igyekeznek együtt maradni?
És végül egy kis lecke!!!
Éveken át volt egy nagyon kedves német utasom! Imádta a MALÉV-et, és magyarországot.
Egyszer Frankfurti leszállás előtt azt mondta nekem, hogy most egy időre elbúcsúzik, mert a LUFTHANSA nehéz helyzetbe került, és Ő mint német ember azzal segít, hogy velük repül.
Nagyon örült a kis üveg „fütyülős barack”-nak és a kis üveg Tokajinak.
Megjegyzem, hogy a LUFTHANSA nem német nemzeti légitársaság, hanem egy magáncég.

stonefort 2013.02.07. 21:46:07

@Hakapeszi Miki: Te ostobább vagy, mint a nevedet adó majom. A reptér össz utaslétszáma csökkent a 2011-eshez képest. Az átszálló utasokból nem volt haszon? Többnyire MALÉV-al mentek tovább.

csüsz 2013.02.07. 23:13:03

Sajnálatra méltó egyszerű "paraszt" ember vagy aki azzal prőbál népszerűséget szerezni hogy alpárí stílussal lejáratbi próbálja a Malévot.Szégyeld magad hogy Magyarnak születtél!!!!!!/elnézést a parasztoktól Őket nem akartam megsérteni!!/

Husz_János_Puszita 2013.02.08. 16:16:56

Ezzel megint nem leszel népszerű Mikikém.:D :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.02.15. 12:27:11

@Hakapeszi Miki: Nem, azért használ, mert a jelek szerin egy tudatlan balfasz vagy, aki még erre büszke is.
süti beállítások módosítása