Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.31.

A bankbetétekre is szemet vetett az állam

Hakapeszi Miki

Nagy az öröm unortodoxiában. Az emberek az irreálisan magas kamatot követve zsákszám hordják át megtakarításaikat bankbetétből állampapírba, egyre kevésbé van rászorulva az állam a mocskos külföldiek finanszírozására. A sikert pedig tovább kell gondolni, ki kell terjeszteni. Az ötletbörze nem tartott sokáig, persze hogy akadt egy pihent agy, ahonnan kipattant az újabb zseniális javaslat: bankszámlát is vezessen az állam, persze betétgyűjtési céllal. A jelige a régi: mi vagyunk szarban, de szopjanak a bankok.

Önmagában azzal a törekvéssel, hogy a belföld minél nagyobb arányban finanszírozza a hiányt, általánosságban még egyet lehet érteni. A magyar helyzet komikumát az adja, hogy a tavalyi folyamatos csökkenés ellenére még mindig baromi magas a kamatszint, finanszírozni meg lehetett volna épp sokkal olcsóbban IMF-hitelből is. De a kormány kinek nagyobb a fasza versenyt játszik, régóta írjuk, hogy szóba se jöhet az együttműködés a Valutaalappal. A hazai kisbefektetőknek meg eleve ráígérnek még a kamatra, az inflációkövető prémium államkötvények a világ legjobb befektetései azoknak a keveseknek, akiknek van megtakarításuk. Akiknek meg nincs, azok fizetik a magas kamat árát.

A lakossági megtakarítások állampapírba terelése tehát legalábbis ellentmondásos, de ha Debil György és a Vezértörpe megnyugszik attól, hogy a teljes államadósságon belül a lakossági finanszírozás részarányát másfél év alatt felnyomták kettőröl öt százalékra, akkor ámen. De talán azt is tudják, hogy ettől még ugyanúgy a külföldiek fingják a passzátszelet, s ha náluk bármi miatt elszakad a pertli, két perc alatt bedől az egész koszos magyar állampapírpiac. És arra is emlékszünk, hogy alig több mint egy éve honfitársaink sem sokat szaroztak pénzük külföldre menekítésével, amikor közelinek szimatolták az államcsődöt, vagy a hazai bankszámlákhoz történő állami hozzányúlást.

Lehet, hogy pont ezért jött most képbe az állami betétgyűjtés? Épkézláb magyarázat ugyanis azon túl nemigen van, hogy ha van a kincstárnál néhány tízmilliárdnyi lakossági betét, az állam optimalizálni tudja az általában hó elejére eső kifizetéseit, például kevesebb kincstárjegy kibocsátásával lehetne fizetni a közszolgák bérét. Ezt próbálja bizonygatni a pártlap is, mely szerint hó elején nullára ürül a kassza, de ez édeskevés. Valószínűbb, hogy megint csak arra gondolnak a fiúk, hogy minden pénz legjobb helye náluk van. Ha bármi gubanc jön a világban, vagy épp nálunk, nem árt, ha van biztos forrás, amivel hűteni lehet a kedélyeket. Ha meg minden kafa, egy igazi unortodox elme egyből arra fókuszál, hogy biztos van mód Mari nénje pénzének gazdaságélénkítő célzatú felhasználására is. 

A jelenlegi törvények értelmében eleve csak hitelintézet gyűjthet betétet, de ezt persze egy egyszerű képviselői módosítóval felül lehet írni. Az viszont érdekes kérdés, hogy akarnak-e fiókhálózatot, vagy megelégszenek azzal, hogy a közszféra dolgozóit belezsarolják az állami számlavezetésbe. Bankváltásra persze nem kötelezhetik őket, de finom undorító eszközökkel lehet érzékelteteni, hogy aki biztos állásra vágyik, annak jó, ha az állam lesz a számlavezető bankja, s az se baj, ha a jó hazafi a fizetését nem egyből markolja fel ötödikén.

Ha lesz fiókhálózat, oda első körben a Békemenet agyalágyultjai viszik majd a pénzüket, hiszen Viktor nyilván erre buzdítja majd őket. Ha magas kamatot adnak, persze mások is jönnek majd, ez ilyen egyszerű. A lakossági állampapírokat a bankok szívesen forgalmazzák némi jutalékért, de hogy a betétállományuk lenyúlásához asszisztáljanak, az nehezen hihető. Innentől fogva ha tényleg hálózatot akarnak, nemigen látszik más opció, mint a Magyar Posta bevonása a buliba, ott azt csinál az állam, amit csak akar. 

Az, hogy itt nem új pénzek jelennek meg, hanem a bankok betétállományát szipkázzák el, miért lenne gond? Kapott a hitelezés egy újabb sallert, de mint a Debiltől tudjuk, ilyen apróságokkal nem kell foglalkozni: ha a sikert akarjuk, akkor az lesz, s ha bízunk a növekedési fordulatban, akkor az közelebb jön.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

265 komment

Címkék: állam államosítás államadósság államkötvény bankbetét Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr625054930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs1itt 2013.02.01. 10:33:51

@hot-spot: Stabil befektetésekben tartja, arany, műtárgy, külföldi bankszámla, külföldi ingatlan stb.
Szóval, a saját maguknak meghatározott "illetmények" nem véletlenül olyan mértékűek. Ebben minden esetben 100%-os konszenzus volt a parlamenten belül!

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 10:35:29

@nincs_itt: Én azt nagyon jól tudom,hogy miben tartják és hol.
A probléma azzal van,hogy közben a lakosságot meg át akarja baszni az elbaszott államkötvény tukmálásával.

nincs1itt 2013.02.01. 10:36:45

@hot-spot: Ezt nem tudom hol olvastad, de nagyjából azonos a bérszínvonal a magyarral...

kaqxar 2013.02.01. 10:37:42

@hot-spot:
ezt mégis honnan veszed??

nincs1itt 2013.02.01. 10:38:22

@hot-spot: Akkor semmi gond! a lakosság, meg legyen kedves és ne hagyja magát! Olvastad FILTOL "kollégát", sajnos az az átlag...

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 10:42:52

"A lakossági állampapírokat a bankok szívesen forgalmazzák némi jutalékért"

A bankok nem forgalmazhatnak lakossági állampapírt. Lakossági állampapírt csak az Államkincstárnál vehet az állampolgár maga, ilyen a pmák és az egyéves valamint a féléves kincstárjegy. A pemák éppen ezért nem lakossági állampapír, csak annak lett hazudva!

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 10:43:36

Aztán az is baj,hogy az állam átment valamiféle hülye vállalkozónak,és saját vállalkozásokba kezdett vagy akar kezdeni.
Magyarul elfeledkezett a valódi feladatáról.
Kínától kellene elcsábítani a multikat a gyárakat az üzemeket.
Ide.
Ennek csak egyetlen módja lenne,ha az élő munkáról levennék a terhek 50%-t.
Azonnal.
Továbbá kurva óvatosan fejnék a multikat,nem egy vadbarom módjára.
Továbbá ha már egyszer egy mezőgazdasági ország vagyunk,akkor talán ebben kéne gondolkodnunk tovább,hogy mi legyünk ejrópa éléskamrája a jövőben.
Ennek érdekében visszaállíthatnák a cukorgyártást a dohánytermelést és gyártás a gyümölcstermelést és minden létező mezőgazdasági termelést,kereskedelmet és feldolgozóipart.
Erre kéne koncentrálniuk és akkor talán volna kiút.
Talán.
Csak mert jelenleg nincs ember,aki vetne meg aratna,mert mindenki elhúzott innen mint a vadlibák.
Maradt az üres gödör.Még szemétlerakónak jó lehet a Kárpát medence.

kaqxar 2013.02.01. 10:44:17

@nincs_itt:
kínában egy sori munkás fizetése kb 40e forintnak megfelelő. használd már az eszed, kit érdekel az átlagfizetés? ami egyébként kb ugyanannyi mint itthon. a gugli a barátod, használd nyugodtan.

Szenthomárság 2013.02.01. 10:45:28

@FILTOL: még mindig jobb 1.000.076 forint mint semennyi.

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 10:47:49

Szerintem amúgy ott válik érdekessé a dolog, hogy a betétgyűjtésen túl milyen szolgáltatást csinál majd még az Államkincstár. Ha mondjuk számlavezetést is, bankkártyával, beszedéssel, rendszeres átutalással, meg mindennel amit egy bank is csinál, akkor lesz nagy gebasz. Mert az államkincstári bankbetét önmagában még nem tud többet, mint a lakossági állampapírok.

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 10:47:59

@kaqxar: Ez nem igaz.Ha annyi lenne,akkor nem lennének ilyen kibaszott fejlettek.Nézz már meg egy kínai várost légyszíves.
Kb New York színvonal,vagy inkább már azt is lekőrözték.
Vagy csak olvasd el a nat.geo újság Kína című számát.

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 10:49:44

Az a nevetséges,hogy ezt a pinduri kis országot ezzel a 7 milló emberrel akik jelenleg még lakják,ezzel a tucat kórházzal meg iskolával együtt nem képesek fenntartani és normálisan irányítani sem.
Ehhez már nagyon nagyon idiótának kell lenni.

nincs1itt 2013.02.01. 10:51:10

@kaqxar: Igyekeztem használni, a fizikai melunkásra, vagy "sori-melósra" nem találtam adatot napjainkból... De biztosan rosszul kerestem. Az átlag bér, ahogy a nevében is benne van, átlag, a 40 ezres fizu is benne van, meg 120 ezres is... ez Mo.-on sincs másképp...

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 10:51:31

@FILTOL:
"most kaptam meg a gyerekem bankszámlájának kamatértesítőjét
100.000 Ftra 1 év alatt 76 Ft kamatot írtak jóvá..."

Ha államkincstári számlán tartod, anélkül hogy vennél állampapírt, akkor ugyanez 0 Ft lenne.

Remélem érted a számlán tartott pénz és a lekötött összeg közötti különbséget...

kaqxar 2013.02.01. 10:52:35

@hot-spot:
ezek tök jó gondolatok!
viszont ha leveszik az élőmunka terheit a multikat sem fejjük, akkor miből fogjuk a tanarak meg az eü dolgozók fizetését kifizetni?
a cukorgyártás megszűnéséért meg az eu is felelős. mi meg nem tettünk ellene semmit. újraíndítani meg igen költséges mulatság.
pont az a baj orbánékkal, hogy teljesen elrugaszkodtak a valóságtól. matolcsy világ életében egy kutatóintézetben dolgozott elméletekkel. sok elmélet kezdődik úgy, hogy vegyük eztazt a tételt állandóra. csak a valóság nem így működik.
mentem vissza dolgozni

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 10:53:57

@hot-spot:
Miért, ilyen alapon a készpénz, részvény és a vállalati kötvény is papírfecni, megenni meg a széfben őrzött aranyat sem tudod. Persze ha termőföldbe, esetleg konzervbe fekteted, akkor igazad van, bár megjegyzem amikor komcsik vannak hatalmon, mint most, a termőfölded tulajdoni bejegyzése is hamar csak papírfecnivé válhat...

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 10:56:05

@nincs_itt:
Az szja-ra és a járulékra pont nem kap kedvezményt a multi.

Szenthomárság 2013.02.01. 10:56:39

@hot-spot: mostmár nagyon kíváncsi lennék, hogy te miben tartod a pénzed, mi az ami világválsáot-csődöt-inflációt-mindent kiáll?

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 10:58:49

@Szenthomárság: konzervben és száraz tésztában,na meg szárazbabban és lencsében:)

nincs1itt 2013.02.01. 11:00:25

@Zabaalint: Direkt kedvezményt természetesen nem, egyéb más "csomagokkal" teszik lehetővé a profit maximalizálást számukra. A legnagyobb teher és állandó kiadás a bér és járulékai, ugye nem akarod azt elhitetni, hogy nincs megoldás erre?? de van! Csak azt a kkv-ok NEM kapják meg. Nekünk sem kötik az orrunkra.

kaqxar 2013.02.01. 11:00:27

@hot-spot:
ne haragudj, de kínával dolgozom, és tudom.
meg gondolj bele. budapest az csak a hősök tere? menj már fel youtubera és nézz meg néhány turista videót akik a külvárosokba is kimentek. szerinted kínában a sor mellett kik dolgoznak? akik 150m2es házakban laknak? a sori munkások melójából fejlődik Kína. akik innen nézve borzalmas körülmények között élnek munkásszállókon.viszont ezek a melósok belső kínából jönnek, ahol rizset esznek, mert nincs más. ha nincs termés nincs kaja. ezeknek az embereknek a sori 12 órás munka tömegszállással életminőségbeli javulás. meg tudnak hazaküldeni pénzt, hogy a család se haljon éhen. és ilyen emberből van mondjuk 900 millió.
gondolkozz!

kaqxar 2013.02.01. 11:03:05

ja és a kínai kormánynak 5 éves terve, hogy a minimálbért évente 20%kal emelik. ez megy 2 éve. ezzel együtt is olcsóbbak mint európában.

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 11:03:23

@kaqxar: Azért veszik az átlag 40 ezres fizetést,mert a népesség számára elosztva nyilván sokkal kevesebbre jön ki az egy főre jutó.
DE.
Számodra nem elég bizonyíték az összehasonlítása Budapestnek és mondjuk Sanghajnak vagy Pekingnek?

Kámasuka 2013.02.01. 11:03:38

1. Az állam eddig is gyüjthetett betétet(alapíthatott bankot vagy bevásárolhatta magát bele)

2. OV nyilatkozata a bankszektor magyarosításáról ismert

3. Ez az új állami lépés szükségszerü, amennyiben a magyar magánszektor önmagában gyenge a megvalósításra

4. A kritika a kereskedelmi bankoktól nem meglepő, és ha hangos az jót jelent, azt jelenti hogy lesz belőle valami.

Szenthomárság 2013.02.01. 11:03:51

@hot-spot: Kína azért tud három forintért polót gyártani, mert gyerek varrja össze szinte semmiért, a vegyszert kibassza az árokpartra, és semmi, de szó szerint semmiféle előírást nem kell betartani, ha valamit építesz.
mi terveztünk volna oda berendezést, és amikor megkérdeztük, hogy milyen környezetvédelmi előírásnak kell megfelelni, akkor csak röhögtek és azt mondták, hogy ilyenekkel nem kell bajlódni.
megspórolja a tébét, a nyugdíjat, a termékdíjat, mindent

hot-spot (törölt) 2013.02.01. 11:04:54

@kaqxar: Óh!Hát itt is borzalmas körülmények között élnek a zsákfalukban az emberek pölö,még sem úgy néz ki Budapest,mint Peking.:)

Kámasuka 2013.02.01. 11:06:20

@Zabaalint: bár megjegyzem amikor komcsik vannak hatalmon, mint most, a termőfölded tulajdoni bejegyzése is hamar csak papírfecnivé válhat...

- Igen a komcsik alatt már papírfecnivé is vált, mint tudjuk, de hogy jön ez a kormányhoz?

nincs1itt 2013.02.01. 11:08:34

@Zabaalint: Csak egy példa, jött a Mercedes Kecskemétre, kapott telket, infrastruktúrát nemtuggyuk mennyit fizetett érte, de már ez is a töredéke a német áraknak. Legyünk gonoszok, az első legördülő mergákból 2-3 három, véletlenül a város prominenseihez kerül... Ekkor gyanakodni kezdhetünk, hogy az a telek+cafrangok biza 0 azaz zéró forintért/euróért "cserélt gazdát". Vagyis, marad a Mercedes tulajdona, vagyis az állam fizetett, közvetve, de fizetett azért, hogy újabb kedvezményeket adhasson...

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 11:10:43

@kaqxar:
Kína egy Európányi ország, de sokkal nagyobb lakossággal, ráadásul kulturálisan, etnikailag is sokféle. Akik Nyugat-Közép Kínából Pekingbe vagy Sanghajba költöznek a munka miatt, és onnan fizetnek haza a családjuknak, semmiben nem különböznek az olyan ukrán vagy akár magyar vendégmunkástól, akik Angliába mennek és csinálják ugyanezt, csak annyi a különbség, hogy Kína csóróbb részén nagyobb a szegénység, mint nálunk. Kína fejlett része meg gazdaságilag fejlettebb, mint Magyarország, igaz Angliát nem éri el egyelőre.

kaqxar 2013.02.01. 11:11:06

@Szenthomárság:
saját szememmel láttam, ahogy kiöntötték az üzem haramdik emeletéről a felesleges festéket, hogy ezt már nem tudjuk felhasználni. a festő üzemben kb 3 centi vastag volt a száradt festék réteg.

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 11:12:33

@nincs_itt:
Teljesen igazad van, ha arrafelé már eleve munkaerő hiány volt, és most szegény KKV-ktől elveszi a munkaerőt a Mercedes...

nincs1itt 2013.02.01. 11:14:07

@nincs_itt: Ja és majd elfelejtettem, kapott alkalmazottanként 10 milliót is... Ez 1000 alkalmazott esetén 10 milliárd forint, a befizetései elérik ezt az összeget??? Szerintem nem...

kaqxar 2013.02.01. 11:14:18

@Zabaalint:
de van különbség. aki magyaroból angiába költözik, az ott fizet adót.
a kínai meg marad kínában. és kína részesül munkája gyümölcséből. ha nagyon egyszerű akarok lenni, akkor a magyar vendégmunkás hazaküldött pénzéből meg a tesco részesül.

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 11:14:33

@BenFranklin:
Igazad van, a mostani komcsi kormánynak korlátozottabbak a lehetőségei, mint azoknak volt, mert most az EU vesz minket körül és nem a baráti komcsi államok.

Szenthomárság 2013.02.01. 11:16:35

@Zabaalint: milyen szemét ez a merci, munkát az embereknek!!

nincs1itt 2013.02.01. 11:17:49

@Zabaalint: A kkv-k szerinted miért nem fejlődnek??? Jaaaa, mert a multi soxorosan támogatott, nagyobb a korrupció potenciálja, továbbá egy kkv új "üzeme" előtt átvágni a szalagot olyan snász, meg zsenánt is.
Erről ugat a sok vállalkozó, akik még próbálnak talpon maradni, de megnézném azt a NAV revizort, aki bekvártélyozná magát a Mercihez... De egy kkv-nál, ott aztán, van akkor arca, hogy zsírozni kell az ajtófélfát, hogy be tuggya cipelni...

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 11:18:55

@kaqxar:
Ebből a szempontból igazad van, egyébként én éppen emiatt gondolom, hogy közös fiskális politikára lenne szükség az EU-ban, egy fajta szövetségi köztársaság, ugyanis így elviszik az aktív és jól kvalifikált rétegünket, miközben nem nekik kell eltartani a mi inaktív és alacsony képzettségű aktív rétegünket. Kínában ezzel szemben, ugyan nyugdíjrendszer nincsen, de Kelet-Kínát is fejlesztik központi forrásokból.

De én abból a szempontból írtam, hogy nem érdemes azzal érvelni, hogy Kína gazdag vagy csóró hozzánk képest, mert Kína akkora nagyságrend, hogy egész Európánál kisebbel nem érdemes összevetni.

kaqxar 2013.02.01. 11:20:55

@Zabaalint:
egyetértek. eu meglátással és kínával is.

Zabaalint (törölt) 2013.02.01. 11:21:52

@nincs_itt:
Mivel a Mercedes nem magyar piacra gyárt, és egyetlen magyar kkv sem vetélytársa a piacán, ezért csakis munkaerőpiaci szempontból vetélytársa a kkv-knak. Akkor ezek szerint jól értettem, szerinted ekkora nagy Kecskemét környékén a munkaerőhiány, hogy a kkv-k a merci miatt mennek tönkre.

nincs1itt 2013.02.01. 11:26:48

@Zabaalint: Aha, ha Te érted, akkor jó, mert én nem bírom megérteni amit most leírtál!
mert asszem az Magyarország egyetlen területén sincs munkaerőhiány. A Mercedest azért értékesítenek kis hazánkban is, na nem sokat de azért, csak-csak...
A kkv-k azért mennek tönkre, mert távolról sincsenek olyan szinten támogatva - de legalább ne szívatnák ezeket államilag - mint egy multi. Tőkeerejük, köszönhetően a hazai gyakorlatnak, nulla, ebből levezetheted, hogy miért nem fejlődnek!

nincs1itt 2013.02.01. 11:28:45

@Zabaalint: Ja, ha már Kína, akkor illene azt is megnézni, hogy ott miként támogatja a kormány a kínai magán vállalatokat, vállalkozásokat.

Kámasuka 2013.02.01. 11:41:32

@nincs_itt: Van arra valamilyen bizonyíték hogy a 'város prominensei' Mercedest loptak?

VT Man 2013.02.01. 11:43:23

@kaqxar:
"viszont ha leveszik az élőmunka terheit a multikat sem fejjük, akkor miből fogjuk a tanarak meg az eü dolgozók fizetését kifizetni?"

Az élőmunka terhe JELENLEG 50%.

Ismétlem: az élőmunka terhe 50%! (a szuperbruttóból).

Tehát 200 ezerből marad 100 ezer a dolgozónál.

Azért ez még rengeteg most is.

nincs1itt 2013.02.01. 11:44:56

@BenFranklin: Ki mondta, hogy "loptak"??? Kaptak, találtak, stb. Bizonyíték?? Járj utána, de ahogy fideszes népmese is végződik: "...aki nem hiszi, annak utánajárunk!!"
Mond, Neked gondolom nem tűnik fel, hogy egy polgármester, legyen a települése akármekkora xarban, szépen gyarapodik, megtakarításai vannak, építkezik, visszafizeti a hiteleit...
De neked bizonyára így jó...

Kámasuka 2013.02.01. 11:45:07

@nincs_itt: Az hogy a KKVk ne lennének támogatva hülyeség. Az első és a mostai Széchenyi tervből elsősorban őket támogatták. Nagyon vegyesek, a legtöbb cég egy marék sz*rt nem ér néhány kivétellel, amit megéri támogatni.

A multik tényleg szuper feltételeket kapnak, ha nem kapnak akkor pl. Szlovákiába mennek akkor az a baj. Mellesleg Mo. legnagyobb exportőre és egyik legnagyobb adóbefizetője az Audi. Tehát őt nagyon megérte támogatni, ahogy a Mercedest is megéri.

Kámasuka 2013.02.01. 11:45:42

@nincs_itt: Szóval duma és semmi több.

Kámasuka 2013.02.01. 11:49:06

@nincs_itt: A polgármesterek fizetése nyilvános adat, és amennyire én tudom, jut belőle törlesztőrészletre, építkezésre. Mellesleg fideszes városvezetők nem vettek fel jutalmat, mint azt az indexen is olvashattad.

Miért kéne annyit keresnie mint a melósnak a soron?

nincs1itt 2013.02.01. 11:49:23

@BenFranklin: Magad mondtad, a Széchenyi.hitelből leginkább a rakás xar cégek kaptak, azaz "havercimbijóbarát"...
Jó, nagyon megéri, de valaki készített egyenleget, a legnagyobb adóbefizetők, befizetéseiből és összes kedvezményéből?? Ja, nem. Aha, akkor világos, hogy ha ekkora kiafaszagyerek cégek, ennyire vadul fizetnek befele, akkor biztosan a kismanó tünteti el azt a durvanagyonhipersok adóbefizetést...

nincs1itt 2013.02.01. 11:52:29

@BenFranklin: Húúúú, hát tényleg, miért is... Gondolom a melós a soron, pl. Lázár mintájára, csinálna 200 milliós hitelből 21 milliárdot, akkor valszeg kibaxnák, mint a macskát, de a politikusok "különleges anyagból vannak gyúrva" - remélem ismerős - tehát minél nagyobb kárt, veszteséget okoznak annál jobbak!
Tudod, elgondolkodtat, hogy a polg.mesteri "fizetés" vajon miért nem az átlagbér?? Ja, mert csak...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.01. 11:55:08

@Bombaló: jó fej vagy, biztos nem is hallottam a devizakötvény-kibocsátásról. de ez is drágább lesz, mint az imf.
mentalisdeficit.blog.hu/2012/12/20/imf_helyett_spekulansokat_hiv_a_kormany

@nincs_itt: baromság, sokkal kisebb a bukó, ha idő előtt szállsz ki az állampapírból. a prémium kötvényeknél 98% a vételi árfolyam, 100 az eladási.

@Zabaalint: köszi, jogos. kiszedem a lakossági szót. a mezei állampapírokat forgalmazzák, a kifejezetten lakosságnak szólókat nem.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 11:56:53

Megint mekkora trágya, mekkora libbant hazudozás... Orbán szemet vetett a betéteinktre, le akarja nyúlni... Okádni kell az ellenzék módszereitől, most komolyan...

nincs1itt 2013.02.01. 11:58:04

@Hakapeszi Miki: Örökségként, maradt rám némi államkötvény, 11%-ot buktam a névértékhez képest, mert lejárat előtt váltottam vissza. Próbáld ki!

Szenthomárság 2013.02.01. 12:01:41

@nincs_itt: de azok még szoci kötvények voltak
fideszessel nem bukhatsz! hát nem érted!? :)

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:03:42

@roli101: szerinted be akarja tiltani a bankokat, mint ti annak idején?

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:04:24

@nincs_itt: így jártál. Nem kötelező hülyének lenni.

VT Man 2013.02.01. 12:08:21

@nincs_itt:
"Ki mondta, hogy "loptak"??? Kaptak, találtak, stb. Bizonyíték?? Járj utána, de ahogy fideszes népmese is végződik: "...aki nem hiszi, annak utánajárunk!!""

Ez az igazi balliberális hozzáállás!

Be kell vádolni korrupcióval a fideszes polgármestert!

Amikor bizonyítékot kér valaki, akkor meg hebegni-habogni, terelni, hogy "de minek bizonyíték neked?"

Gratulálok a gerinctelenséghez!

nincs1itt 2013.02.01. 12:08:47

@Szenthomárság: Ja, ja persze, köszi, hogy szóltál!! Most már értem!! Újra olvasom a NER-t, meg a Zalaptörvényt, naponta 3x, csak nehogylemaraggyak valamiről!

nincs1itt 2013.02.01. 12:10:08

@Farkantoán Chatpartner: Tudod, vannak kényszerűségek is az ember életében, amiket a várható veszteségek mérlegelésével meg kell tennie! É is szeretlek NER-társ!!

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:13:36

@nincs_itt: akkor a kényszereidet hibáztasd, koma. Ismertek a feltételek, ne mondd, hogy a pénztártól való távozás után esett le a tantusz. (Mert akkor tényleg hülye vagy.) Amúgy ilyen esetekben simán el tudtad volna adni a papírt a másodlagos piacon lényeges veszteség nélkül, úgyhogy mégis hülye vagy.

blah 2013.02.01. 12:14:49

@Farkantoán Chatpartner: papa te mégis kötelezőnék érzed magadra nézve a hülyeséget. Ha volna némi eszed belátnád, hogy ez a betétgyűjtés semmilyen pozitív gazdasági folyamatot nem indít el, éppen ellenkezőleg, újabb forrásokat von ki a gazdaságból.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:14:50

@nincs_itt: miért van az, hogy mindig a libbantak pottyannak pofira? Mégsem olyan okosok, mint mondják magukról?

nincs1itt 2013.02.01. 12:15:36

@VT Man: Ugye az sem zavar, hogy Lázár a rekorder a költségtérítésben, volt olyan év, amikor 18 milliót "költségelt" le. Ez tisztán a "faszközödvanhozzá" ez NEKEM legálisan jár! hozzáállás.
De a gerinctelen én vagyok... A vagyon bevallások szerint(legyen az bármelyik politikus) Szent Ferenc dúsgazdag mágnás hozzájuk képest, ha mégsem, akkor meg ügyesen összekapargatták azt a kis pénzecskét, lásd Pintér Sándor, de mondhatnám Gyurcsányt is, de bármelyiket. Szóval, ülj le egyes, mert ha a kedvenced lop, csal, ügyeskedik az nem is az, áááá nem! Tudod, észre kellene venni, hogy Neked/nekem/nekünk kösöznhetik a jólétüket, viszont cserébe 23 éve nem kaptam semmit, csak magamról beszélhetek. De ha Te igen, akkor máris értelek!

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:15:43

@blah: az lehet, de ez nem azonos azzal, hogy szeretett Orbán Viktorod lenyúlja a betéteket.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:17:30

@nincs_itt: a Nomentanáról és a Fittelináról hallottál? :DDDD

nincs1itt 2013.02.01. 12:19:20

@Farkantoán Chatpartner: Kicsirigó, ha nem baj nem részletezem az okokat. De nem estem pofára, pontosan TUDTAM, hogy veszteség fog érni ezzel a lépéssel, de megérte, mert jóval nagyobb veszteséget védtem ki ezzel! Továbbá arra akartam felhívni a kevésbé felkészültek figyelmét, hogy attól mert "állami" valami, még ugyanazok a szabályok lesznek érvényesek, vagyis ha megszorul a versenyző, akkor biza veszíteni fog az állami megtakarításnak nevezett, határidős ügyleten is! de remélem, Neked ez teljesen világos!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.01. 12:20:58

@Farkantoán Chatpartner: előbb olvasd el, ami le van írva, utána fikázz.

@nincs_itt: ja kérem, akkor az csak az árfolyamváltozás miatt lehetett. másodpiaci hozamemelkedés volt, rosszkor adtad el. fix kamatozásúnál ez benne van a pakliban.

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.01. 12:21:52

@nincs_itt: bocs, de a banknak lehetne kerete a betéti kamatokra abból, hogy 3% a betéti, 30-40% a hitelkamat!

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:22:43

@nincs_itt: világosabb, mint gondolnád, manócska. Akkor védted volna ki még hatékonyabban a Gyurcsány-Bajnai érában keletkezett jókora veszteségedet, ha nem visszaváltod, hanem eladod a papírt. Most már persze mindegy, megfizetted a tanulópénzt.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:24:12

@Hakapeszi Miki: olvasd el majd a címet, amit ezek szerint nem te írtál.

nincs1itt 2013.02.01. 12:24:50

@Farkantoán Chatpartner: Rózsabimbóm, miből gondolod, hogy több mint 3 éve volt??
Cukorfalatom, fuss neki még 1x, annak amit írtam... Nem volt/van/lesz szükségem tanulópénz megfizetésre.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:25:23

@hot-spot: jó, de a sorrendet felcserélném.

nincs1itt 2013.02.01. 12:26:19

@Hakapeszi Miki: Látod, látod, mégsem akkora baromság...

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:26:59

@nincs_itt: két lehetőség közül a rosszabbat választottad. Hidd el, engem ez nem zavar :DDD

Azért biztos, hogy Gyurcsány-kori a veszteséged, mert különben bömbölve támadtad volna miatta Orbánt.

blah 2013.02.01. 12:27:25

@Farkantoán Chatpartner: nem persze, viszont benne van a pakliban. A manyupos egyéni számlád megvan már az államnál?

Kámasuka 2013.02.01. 12:30:07

@nincs_itt: Nem lenne jó ha a polgármesteri fizetés akárcsak közelítene az átlagfizetéshez.

De azt támogatnám hogy piaci mintára a jól teljesítő polgármesterek százalékot kapjanak az üzletekből és az év végi eredményből, akár 10-100 milla közt évente. Ugyanez az állami vezetőknél 100-1000 millás nagyságrendben.

Ez az ami csökkentheti a korrupciót, és növelheti az érdekeltséget.

Farkantoán Chatpartner 2013.02.01. 12:30:23

@blah: ja, értem, tehát a képlet így szól: LEHET, hogy Orbán lenyúlja a betéteket (gondolom én, a vérliberál), tehát Orbán BIZTOSAN lenyúlja, vagyis náci. És ha már náci, akkor mucsai.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.01. 12:31:38

@nincs_itt: nem a bukóra mondtam, hogy baromság, hanem erre a mondatra:

Ja és ha államkötvény veszel, annak van ám "futamideje" a lejárat előtti "feltörése" komoly, akár 10-15%-os veszteséget is okozhat, mert a zÁllam is "spekizik és tőzsdézik és alapozik" a pénzeddel, nem fog abból hitelezni..

Itt nincs feltörés, egyszerűen van egy másodpiac, ahol mozoghat az árfolyam, feljebb is lehetett volna ennyivel. Az állam meg nem spekizik, a spekik adják-veszik az állampapírokat és ettől mozog az árfolyam.

nincs1itt 2013.02.01. 12:34:41

@Farkantoán Chatpartner: Annyira jó, hogy MINDENT tucc a körülményekről... Orbánt, Gyurcsányt, Bajnait, Medgyessit, Orbánt, Horn, Antalt magasról lexarom. Ez egy piaci üzlet volt, a felsorolt faxkalapok közül egyik sem volt érintve. A zélet, meg a zsatom, meg a zsideg ami durva veszéllyes! Szóval, látom nem érdekel, de azért csak rugózol rajta.

nincs1itt 2013.02.01. 12:36:38

@Hakapeszi Miki: Miki, Miki az állam nem aggya oda a spekiknek?? Aha, akkor mitől is fog "hozamot" termelni a betétes NER-társnak? Illetve nem lesz lejáratuk, amikorra a nem-hozamot, nem-igérik meg, amiért asztán durvára megéri???

blah 2013.02.01. 12:37:21

@Farkantoán Chatpartner: ezt mondtam volna? Vagy azt, hogy elég kétes a fidesz szavahihetősége és láttunk már tőlük furcsa dolgokat... én nem beszéllek le róla, hogy rájuk bízd a pénzed.

sterimar 2013.02.01. 12:41:52

Huh, nektek aztán elvette az eszeteket a gyűlölet.
Fogytán a szokik alatt összelopkodott pénz? Kéne már valami zsíros állami megrendelés?

Kard 2013.02.01. 12:57:19

@bkkzol: Mert kicsiben gondolkodsz. Egy egyszemélyes vállalkozásnak sokszor nem kell hitel, de gondolj bele egy nagyobb projekt, mondjuk 300 lakásos társasház...ott miért is kell lennie több milliárd forint álló tőkének egy cégben? Abszolút nem hatékony.
Elég ha van mondjuk a 30%-a a többi meg hitel.
Másik oldal. Ha van egy baromi jó ötleted, ami kicsiben pénzt is hoz rendesen akkor ugyancsak hitel segítségével tudsz belőle nagyot "csinálni". Mondjuk te vagy a legjobb mirelit pizza készítő a környéken, de csak egy kisebb várost tud a gyárad ellátni viszont jó nyereséges az üzlet. Azt mondod jó kérnék hitelt, hogy építsek még egy gyárat amivel 2x akkora lesz a cég 2x annyi alkalmazottal. Ha van hitel akkor lesz munkahely ha nincs akkor nem.

Kámasuka 2013.02.01. 13:02:28

@Hakapeszi Miki: Igy látja egy habzó szájú judeobolsevik a 'koszos' gazdaságunkat.....:)))Amiről mégis milyen nehéz lemondani!

napról napra 2013.02.01. 13:15:44

Lehet, hogy már paranoiás vagyok, de bennem az is felmerült, hogy a pénzszerzés mellett ez egy remek zsarolási lehetőség is.
Részben ha nálunk van a zsozsó, az már önmagában kiszolgáltatottá tesz, de például majd a választások előtt a MN birtokába kerül egy bizalmas levél, amiben az akkor aktuális ellenzéki miniszterelnök jelölt arról értekezik, hogy ezeket az állampapírokat stb, majd nem fizetik ki. És ha a nép jót akar és vissza akarja kapni a pénzét, akkor a fideszre kell szavaznia...
Na, milyen?

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.01. 13:34:35

@napról napra: ez nem paranoia, ez a fideszes propagandagépezet tökéletes ismerete... :-(((
Tudtam, hogy disznók lesznek, semmivel sem jobbak az előző nyolc év kormányainál, de hogy ekkora gazemberek, amekkorák...

Zedder 2013.02.01. 18:45:03

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"
A Versenyszférában szigorúan 10.-én a délutáni utalással"

Ti hol-merre dolgoztok, sracok? Amig Magyarorszagon eltem es dolgoztam (versenyszfera), mi mindig 25-30 kozott kaptuk a fizut. Ra kovetkezo honap 10eig? Ez valami rossz vicc, vagy a mi munkaadonk volt jofej?

Tamás Csacsicska 2013.02.01. 19:49:42

Különvélemény:

A pilótajáték úgy műkszik, hogy nincs igazi fedezet mögötte, hanem a legújabban becsatlakozók pénzéből fizetik ki a régebben belépők hozamát. A rendszer addig működik jól, amíg a becsatlakozók által befizetett összeg NÖVEKSZIK. Amikor ez a növekedés megáll, a rendszer összeomlik.

A magyar állampapírok hozamát a költségvetés két forrásból fizetheti: a bevételeiből (adók, járulékok, cégeinek nyeresége, stb.), vagy újabb kölcsönből.

A költségvetés bevételei az aktuális kiadásokra sem elegendők: ezért mondjuk azt, hogy a költségvetésnek hiánya van. Innen tehát nem fedezhető az állampapírok hozama. (Vagy csak úgy, hogy az állam máshol csökkenti a kiadásait – pl. kevesebb nyugdíjat fizet ki. Esetleg úgy, hogy újabb és újabb adók kivétésével jut többlet forráshoz.)

Nos.

Orbánék azt játsszák, hogy beígérnek „magas” hozamot, amire rámozdulnak azok, akiknek pénze van. Amikor ezt a magas hozamot ki kell fizetni, akkor az állam újabb állampapírokat bocsátanak ki - persze későbbi lejáratra. Az így befolyt pénzből rendezik a korábbi állampapírok hozamát. A játékot egyre nagyobb összegben és egyre távolabbi lejárattal kell játszani – de egyszer a dolognak vége lesz. És akkor jönnek majd a válságadók – amit MINDENKINEK meg kell fizetnie.

Így van az, hogy néhány pénzügyi „befektető” hozamát a végén vagy az adófizetők közössége fizeti meg – tehát olyanok, akik a rendszernek kizárólag vesztesei -, vagy a pilóta játék szervezője, állam totálisan bebukik. Ezért is kell új elnök az MNB élére, mert az állam bankja az MNB – és hogyan néz ki az, hogy valaki betart Orbánéknak a pilótajátékukban?

bkkzol 2013.02.02. 07:26:33

@dr Kangörény: valoszinu igazad lehet, Csak 17 eve dolgozok a nemesfem iparban. Gondolom neked is az export-import vallalatodon van a svajci Frank hitel nem a 60 negyzetmeteres lakasodon.

árnyékgyuri 2013.02.02. 18:59:44

@Kard: Az építős példa talán megáll, de nincs olyan pizzagyár, ami egy 2005-ben felvett devizahitel 3-400%-os visszafizetését, az amortizációval is számolva visszatérítené. Kb. 70%-os haszonkulcsnál lenne, hozama egy 10 éves üzleti tervnek. Vagy a megtérülés a végtelen felé tendálna. (hosszú távon halottak vagyunk.) Vagy kigyűjtöd a pénz nagyobik részét, vagy maradsz ahol vagy oszt passz.

árnyékgyuri 2013.02.02. 19:06:04

@Tamás Csacsicska: A gond az, hogy ez pont így van pl. az IMF hitelnél is, csak többet kell fizetni és már az elején meg kell ígérned, hogy a bevételeidet: bankadó stb, csökkented, azaz közvetlenül az emberektől szeded be a jóval több pénzt. Ha orbánék 2% forintkamatot ígérnek a számlára és 5-10%-ot a lekötésekre, akkor 2%os 5-10% os forint kamattal jutnak forráshoz, ami jóval jobb mint az IMF 6%-os eurója, ami ráadásul még elveszi a kifizetés normális esélyét is.

Tamás Csacsicska 2013.02.02. 20:36:11

A nagy különbség nem a hozamban, hanem abban van, hogy az IMF hitel visszafizetéséhez nem lehet újabb IMF hitelt felvenni - más szavakkal ez nem rulírozó hitel.

Amikor Orbánék bocsátanak ki állampapírokat, annak felső határa nincs. Pontosabban a felső határ az, amit a piac még elfogad. Ez ugye a pilótajáték fordulópontja.

Az igazi probléma, hogy nem Pista bácsi és Juli néni szalad be a takarékszövetkezetbe azzal, hogy „aranyoskám szeretnék venni magyar állampapírt”, hanem ők betétet helyeznek el ott (mondjuk 2 százalékos kamatra) – és a takarékszövetkezet konvertálja ezeket állampapírokra. Azaz Pista bácsi és Juli néni pénzét a takarékszövetkezet kockáztatja anélkül, hogy ők ezt sejtenék.

Még egy adalék: az állam pár hete vásárolta be magát a Takarékbankba (a takarékszövetkezetek anya-bankjába) és ott döntő többségre tett szert. Más megközelítésben ez azt jelenti, hogy Orbán utasítani tudja a Takarékbankot (ő meg a tag-szövetkezeteket), hogy vásároljanak állampapírokat. Az, hogy kik a magyar állampapírok tényleges vásárlói, kizárólag az állam tudja. Így virtuálisan olyan helyzetet lehet teremteni, mintha óriási érdeklődés lenne a magyar papírok iránt – holott csak a kormány mozgatja ezt a piacot.

És egészen pontosan ugyanez a helyzet az OTP esetében is: az állam irányába való kitettsége radikálisan emelkedett az utóbbi időben. (Érdekes módon, Csányi mindig ott feszít Orbán VIP páholyában…) Nem véletlenül kotyogta el magát Orbán decemberben, hogy a magyarok képesek finanszírozni a magyar államot. Éppen csak sejtelmük sincs róla: hogyan.

A további probléma – tehát nemcsak a pilótajáték ténye – hogy az OTP-ből és Takarékbankból elszívott pénzek nem kerülnek be a gazdaságba, az állam elszívja ezeket a lakosság és a vállalatok elől. Ezért IS fontos az új MNB vezetés, mert ha az MNB csökkenteni fogja a bankok tartalékolási rátáját, újabb számlapénzek szabadulhatnak fel. Félő, hogy emiatt beindul az infláció – az ország egyik fele (a deviza hitelesek) még jobban ráfaragnak – és a végén igazad lesz: mindent a lakosság fog megfizetni. Meg hát egyébként is mindig mindent a lakosság fizet meg.

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.02. 20:59:04

@Tamás Csacsicska: amit leírsz, sajnos hihető. Viszont ebből egyértelmű, hogy orbánék bűnszövetkezetben elkövetett bűncselekményekkel lesznek vádolhatók, ha valaha seggbe lehet még rúgni a csürhéjüket.
Vagy rosszul látom a helyzetet?

Kard 2013.02.02. 23:29:46

@árnyékgyuri: Na de ez az miért nem tudja kitermelni? Ezen elgondolkodott valaki is? Pont a kiszorítási hatás miatt amit írtam. Az állam elszívja szinte az összes megtakarítást, még azt a keveset is. Mitől függ a kamat amit fizetsz a pénzért? Attól, hogy mennyi van belőle. Ha sok a megtakarító alacsony a kamat. Ha kevés - lásd nálunk ahol minden mindenből 1 számmal nagyobbat vesz mint amit megengedhetne - akkor jó magas. Ebbe száll még be az állam azzal, hogy azt a kevés megtakarítást is lenyúlja a bankok elől, tornászva fel a kamatokat. Ezért is van itt a gazdaság, mert nincs megtakarítás amiből lehetne beruházni és ezért szorultunk rá a sok külföldi forrásra amiket persze devizában kell törleszteni.
süti beállítások módosítása