Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.02.21.

Simort megalázzák, jöhet az elmúlthatévezés

Hakapeszi Miki

Nem nehéz kitalálni, hogy hol született döntés a Magyar Nemzeti Bank elleni büntetőfeljelentésről. Igazából elég három apróságot figyelembe venni, hogy egyértelmű legyen: a Simor András ellen elkövetett karaktergyilkosság talán utolsó húzásáról van szó. Szegény offshorelovagunk méretes, Gyurcsány, vagy Dávid Ibolya-féle koncepciós szopóágra is kerülhet, ha a fiúk politikai érdeke úgy kívánja és jó szokásuk szerint személyes felelősségét is elkezdik firtatni.

A legárulkodóbb jel az időzítés. Kábé ugyanannyira véletlen, hogy épp Simor távozása előtt pár nappal rendel el az ügyészség  nyomozást, mint amikor például az önkori választás előtt citálták bíróságra Újbuda kommer és libber vezetőit. A múlt héten még a kőfideszes ÁSZ-elnök is azt böfizte, hogy van egy kis grimbusz, de nincs szükség büntetőfeljelentésre. Az pedig már a hab a tortán, hogy pont egy olyan ügy kapcsán próbálják kúrogatni az MNB-t és konkrétan Simort, ami kapcsolódik ahhoz az IMF-hez, mely a hívek körében a rézfaszú bagoly szerepét tölti be. 

Simán arról szól az egész, hogy ha a kormány által kézivezérelt MNB monetáris politikája is annyira lesz sikeres, mint a jelenlegi fiskális, akkor azt az elbaszást is az elődökre lehessen kenni. (Debil barátunk ma is elmútnyócévezett és álmodozott.) Nem elég, ha Simor erkölcsileg megsemmisülten távozik az offshoreozás miatt (jogosan, Géza utalt rá), az egész MNB szakmai munkáját és tisztességét nullára kell amortizálni a hívek szemében. Lényegtelen, hogy a monetáris politika rövid távon kifejti hatását, tehát az elődökre kenés itt még nagyobb gáz, ezt csak pár libsi közgazdász tudja, a tömegnek a duma kell.

Vagyis, a Habony Művek bemutatja: mostantól minden további jegybanki bénázás oka a Simor nevével fémjelzett mocskos jegybanki elmúthatév lesz. Várható példa: hiába élénkítjük mi faszául a hitelezést, ha a Simorék hat évig túl magasan tartották a kamatot. Kurva nagy gáz, hogy már meg se lepődöm?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

187 komment

Címkék: karaktergyilkosság MNB Simor András habonyárpi

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr135096876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ducse911 2013.02.21. 18:50:22

Mindig más a hibás mint az oviba. Szánalmas.

defender of the clown 2013.02.21. 23:24:48

ez a karaktergyilkosság tipikusan olyan szó, amelynek megalkotásával valamelyik társadalomtudomány a saját létére próbált bizonyítékot fabrikálni. röhejes

defender of the clown 2013.02.21. 23:26:00

@defender of the clown: merugye ott van rá a "lejáratás", de az kevés, az már ki volt találva. a tengerészek felfedezték Amerikát, a fizikusok az atombombát, valamit a politológusoknak is le kellett tenniük az asztalra. hát ennyi sikerült

kheiron 2013.02.21. 23:26:49

@defender of the clown:

Tán ha nem lennének Simornak offshore cégügyei, nem lehetne ezzel karaktergyilkolni....

is 2013.02.21. 23:29:48

@kheiron: nincsenek is neki, mégis gyilkolásznak vele. ez a hülye FIDESZes slepp 15 éve egyfolytában nem létező marhaságokat vesz be,és hiába magyarázzák el neki, hogy nem igaz, csak építgetik a maguk kis világát.

gumirocker 2013.02.21. 23:43:16

Az időzítés és a módszer nagyon nagyon ismerős és sajnos azt kell mondjam, hogy kiszámítható. Semmilyen sikeres ellenkezést nem hagynak megtorlatlanul, az első adandó alkalommal törlesztenek. És valahogy mindig büntetőeljárás kezdeményezésének formájában, ami sokat elárul róluk is és az ügyészség jelenlegi vezetéséről is.
Az egészben az a legszebb, hogy mindez legtöbbször csak arra elég, hogy maximum egy vádemelésig eljussanak. Aztán meg a többi néma csend.

Kiváncsi vagyok, hogy az ócsai lakóparkkal kapcsolatban vajon tesz-e bárki majd feljelentést - minimum hanyag kezelésért - a kivitelezői pályázatot eldöntőkkel szemben.....

Hattory Hanzo 2013.02.21. 23:46:41

@kheiron: A rendelkezésre álló információk szerint Magyarország leggazdagabb embere, Csányi Sándor egy szingapúri cégbe (offshore) pakolta az érdekeltségeit, ettől még a jelenlegi miniszterelnök örömmel megy hozzá tehenészet avatóra, és valahogy ott nem offshore-lovagozik veszettül.

LallyPop 2013.02.21. 23:49:14

Poszt

'Kábé ugyanannyira véletlen, hogy épp Simor távozása előtt pár nappal rendel el az ügyészség nyomozást, mint amikor például az önkori választás előtt citálták bíróságra Újbuda kommer és libber vezetőit.'

- Ja kábé. Csak az MNB elnököt a parlament választja annak meg tökmind1.

- Simor nem fogja megszívni, a bankárok túl okosak és a pénzügyek túl bonyolultak egy politikusnak/bírónak hogy ebből be lehessen bizonyítani vmi megfoghatót. De egy szar aljas gané Simor, egyébként.

- Jellemző nem azzal védekezett a vádakra hogy nem követte el hanem hogy erre nincs egyértelmü jogi szabályozás

LallyPop 2013.02.21. 23:50:07

@Hattory Hanzo: Te meg Csányi könyvelője vagy..:)

lehet más a propaganda 2013.02.21. 23:52:13

De mit lehet mondani Simorról ami rosszabb mint ő maga? A kádárista hatalmi elit tenyésztette ki, tőkés relációt bíztak rá az MNB-ben ami 100% lekáderezettséget feltételez. Hagyták az általa kezelt banki vagyonból megtollasodni, amit offshoreban hízlalt ügyesen tovább. Máshoz ezenkívül sose értett, ezt volt alkalma bizonyítani

2013.02.21. 23:53:56

@Ándi bácsi: Mégis mit "kövessen el" szerencsétlen, ha nincs rá szabályozás? Ha valamit nem szabályoznak, és "mégis" megcsinálja valaki, akkor is törvénytelen, vagy hogy gondoltad?

moTmeN 2013.02.21. 23:55:08

@Ándi bácsi: o maga nyilatkozta: www.adko.hu/01_files/offshore/singapore/szingapur.pdf
utolso oldal, keretes iras elso hasab alja.

2013.02.21. 23:56:59

@lehet más a propaganda: Jóvan fiam, te is hülye vagy. Majd a bíróság eldönti a vádemelés után, jó? Ártatlanság védelme, vagymi, akármennyire is igény lenne az önkényuralomra.

LallyPop 2013.02.21. 23:57:43

@Lrdx: Nem, csak nagy dobra kell verni hogy adatokat szivattyúzott a magyar bankokról az IMFnek.

Hadd lássák már az agyhalottak mire kell a JEGYBANKI FÜGGETLENSÉG, és kitől függetlenség a függetlenség.

Amit tett szándékos károkozás, persze ez nem bcs. Csak hogy tudják az emberek hogy a ballib utolsó lovagja is mekkora egy csíra hazaáruló gerinchúros.

2013.02.22. 00:00:56

@Ándi bácsi: Fröccs fröccs fröccs. Ennyire telik a pártközpontban?

LallyPop 2013.02.22. 00:06:25

@Lrdx: Nyilván az ártatlanság vélelme megilleti.

Majd 5 év múlva megnézzük hova ment dolgozni, lehet hogy az IMFhez.

Kb. olyan suttyóságot csinált Simor, mint Oszkó amikor a WizzAir felügyelőbizottságából osztotta hogy mit kell a Malévval csinálni.

Netuddki. 2013.02.22. 00:17:09

Na jó, de milyen adatokat?

Olyan össztűz megy mostanában az MNB-re, hogy az ember azt gondolná meg akarják szüntetni, a devizatartalékot meg felmarni és elkölteni...

Netuddki. 2013.02.22. 00:21:10

@Ándi bácsi: "Amit tett szándékos károkozás, persze ez nem bcs. Csak hogy tudják az emberek hogy a ballib utolsó lovagja is mekkora egy csíra hazaáruló gerinchúros."

Állítják mindezt az "igazmondó" fideszes megmondóemberek. Sajnos én már se nektek se a simoréknak nem hiszek. Ezt értétek el az állandó szarkavarásotokkal. Ja, és mindennek a hátterében Vinczent törvénye alapján tuti az van, hogy lopni akartok.

tundrazuzmo (törölt) 2013.02.22. 00:21:48

Máli néni kérdezteti a faluról, hogy a Simonnak tényleg voltak obsort cégei?

komplikato 2013.02.22. 00:35:43

@kheiron: "Tán ha nem lennének Simornak offshore cégügyei, nem lehetne ezzel karaktergyilkolni...."

Talán ha a karaktergyilkosoknak is nem volna, még hiteles is lenne. Még akkor is ha az off-shore törvényes. Vagy nem emlékszem, hogy a CSIM mind a 16 cégét feljelentették volna ...

LallyPop 2013.02.22. 00:43:18

@komplikato: Az offshore tves de egy jegybankelnöknél etikátlan, és lehet hogy tvtelen is. Legalábbis a hivatali ideje alatt. Összeférhetetlen.

Persze Simort cseppet sem zavarta.

kheiron 2013.02.22. 00:52:05

@komplikato:

A lejáratáshoz önmagában nem kell a lejáratónak ártatlannak lennie.

Csányi offshore ügyeiről meg a Népszava rántsa le a leplet a címoldalon, ha gondolja. :-)

Rwindx 2013.02.22. 00:54:54

Távozáskor mi értelme lenne a karaktergyilkolásnak?
Csak akkor ha bármilyen közéleti pozíciót töltene be utána.

Simor két dologban "gyilkolta le" saját karakterét:
1. A fizetésének mértéke. Ami keményebb mint a FED elnöké, akkor is ha nem önmaga határozta meg.
2. Az alapkamat magasan tartásának indoklása, ami nagyon nem jött be neki.

P.Freddy 2013.02.22. 01:01:58

@Rwindx:

"Távozáskor mi értelme lenne a karaktergyilkolásnak?"

Ne mondd, hogy nem ismered az egyszeri FIDESZ szavazót:)

Azt a másfélmilliót, akinek genetikailag létszükséglet a lelki okádékozás, különben leépül az egó a budiba rottyantott barnalötty szintjére a fulladás határáig:)

Ne mondd, hogy nem közéjük tartozol:)

villamos alóli kacaj 2013.02.22. 01:03:38

Hányinger.
Ezekkel focizni is csak sícipőben lehet.

2013.02.22. 01:05:00

@Rwindx: Nem ő határozta meg, de mekkora gyökér, hogy ennyit kap. Értem.

P.Freddy 2013.02.22. 01:06:04

@Ándi bácsi:

Most ilyenekkel akarjátok ORBÁN, ZSIGA MARCELL, SIMICSKA, satöbbi FIDESZES köztörvényes közpénzlopásait takargatni?

A biráknak elmegy szódával. Mindenki másnál kihúzzátok a gyufát.

Kussaljatok inkább, amíg lyuk van a seggeteken, mert azt a hazaárulást, amit ti itt véghezvittetek röpke három év alatt, azt nehéz lesz megmagyarázni szappannal a sggetekbe'.

Rwindx 2013.02.22. 01:11:45

@Lrdx:
Ö maga lemondhat róla, más nem veheti el.

@P.Freddy: Tudsz írni??? Hogyan sikerült? Minek?

sárkányfő 2013.02.22. 01:12:25

Érdekes ez a Simor-ügy. Ez egy teljesen normális, szolid ember, közel s távol nem olyan karakteres mint mondjuk Gyurcsány vagy Orbán, úgy nagyjából semmi látványos dolgot nem csinált, pláne nem közérthetőt, csak tette a dolgát csöndben. Nincs különösebb múltja, nem volt politikus, pláne nem volt miniszter, semmi látványos. Nincsenek botrányai, nem iszik, nem volt pornós újság szerkesztője, nem volt megye közgyűlés pártos elnöke, nem ír publicisztikákat hétről hétre sehol, eleve nem szólal meg megosztó ügyekben, nem jár pártgyűlésekre, nem csinál semmit a melóján kívül. Ő maga a teljesen szürke, unalmas, jólfésült íztelen-szagtalan bürokrata. Egyetlen igazi bűne hogy nem jobbos kormány nevezte ki.

És mi a jobberek reakciója erre az emberre, akinél békésebb, unalmasabb, kevésbé pártos, szakmailag kikezdhetetlenebb nem nagyon van, és aki meg se szólalt ha nem kérdezték? Akinél egy üres befőttesüveg is izgalmasabb? A hisztérikus, tömény gyűlölet.

A pszichológusok egyik kedvenc projektív tesztje a személyiség feltérképezésére, a Rorschach-teszt. Simor a jobberek Rorschach-tesztje.
Persze ezt soha nem fogják beismerni, még maguknak sem. Szörnyű látni hogy emészti fel ezeket a totálisan irracionális gyűlölet, és micsoda erőket vetnek be hogy ezt kétségbeesetten megindokolják, sőt újabb és újabb hülyeségekkel még táplálják is gyűlöletüket.

P.Freddy 2013.02.22. 01:17:15

@Rwindx:

"Tudsz írni??? Hogyan sikerült? Minek?"

Nem sikerült, diktálom!:)

Egyébként meg azért, hogy leugathassam a Zsiga Marcell féle Orbán Viktorokat, meg azokat a sgfejeket, akik ezeknek nyalnak be tövig. A FIDESZES köcsögöket, ha így jobban fogod a dolog lényegét, bár tudom hogy nem könnyen megy ez ádámcsutkáig Orbán sggébe szorulva. Remélem legalább csúszik:)

Rwindx 2013.02.22. 01:20:06

@P.Freddy:
blablablá-ért kár billentyűzetet ragadnod. Ha ocsmánykodni/trollkodni akarsz elég ha leírod hogy az vagy, a többit mindenki el tudja képzelni.
na pá

LallyPop 2013.02.22. 01:42:20

Most képzeljük csak el, hogy mi lenne, ha ez egy MAGÁNBANKBAN történik.

Rávetül AZ ALAPOS GYANÚ a főnökre, hogy a konkurenciának kiadja a bank adatait(banktitok)- a válság előtt/alatt.

Talán a BANK TULAJDONOSAI megvárják az ítéletet? Simor a betonban kötne Mexikóban, ha ez ezt bármilyen magántulajdonú bankban adja elő. Itélet nélkül.

Ha valami miatt lehet haragudi a kormányra, az az hogy Simor KITÖLTHETTE a mandátumát. Nyilván ez a most kiszivárgott infó régóta ismert.

P.Freddy 2013.02.22. 01:44:10

@sárkányfő:

Szürreálisnak tűnő hasonlat: mint ahogy a Mátrix a hullák nedvével táplálta a saját létét fenntartó öntudatlan fehérjehalmazt, úgy táplálja a hulla-nyiroknak megfelelő, FIDESZESEKET "éltető" gyűlölet a birkahalmazt. Akikre a fentiek pont ugyanúgy igazak.

P.Freddy 2013.02.22. 01:55:27

@Ándi bácsi:

Ekkora ökörséggel inkább Matolcsy valamelyik sajtótájékoztatóján próbálkozzál, hogy egy nemzeti bank és az imf konkurrencia, oda már úgyis csak röhögni járnak, illetve az érzékenyebbek sajnálkozni szegényen. Eldöntheted mit szeretnél, ha röhögést akkor tűzzél ki egy narancsszínű bugyogót, ha sajnálkozást, akkor vegyél fel szemüveget mintha okos volnál.

P.Freddy 2013.02.22. 02:05:44

@P.Freddy:

Ja nem, bocs, fordítva a bugyogóval és a szemüveggel:)

trolleádor 2013.02.22. 02:52:17

@Ándi bácsi: ha így van, miért nem vádolták meg vele 2010ben? Lemond, megy a helyére a tisztességben megőszült bárki, azt ott van kéznél kitudjahánycsillió ejró.

2013.02.22. 03:16:07

Két apró észrevétel elkötelezett Simor/MNB-gyűlölők figyelmébe:

1. A legnagyobb magyarországi bankok között, amiknek az adataival az MNB állítólag hazát árult, ilyen nevekkel találkozunk: Erste, CIB, Raiffeisen, Unicredit. Ezek nem ugyanazok a külföldi imperialista mocsok bankok, akik nyúzzák a magyart, luxusprofitot termelnek, és ezért különadót érdemelnek? Tehát akkor most az áruló bankok adatainak megosztásával az áruló MNB elhazaárulta a hazát.

2. Mégis mit gondoltok, mi a halálért érdekelte az IMF-et, hogy mi történik ezekkel a bankokkal? Például azért mert a teljes összeomlás elkerülésének érdekében az MNB egy sor új eszközt vezetett be a válság alatt (deviza/forint swapok),amiket az IMF-től felvett hitelből finanszíroztak. Irreális elvárás a hitelezőtől, hogy ha látni akarja, mi történik a pénzével? A bankoknak meg semmi kifogása nem volt az adatok megosztásával szemben, örültek, hogy devizához tudnak jutni normális áron. Legalábbis nekem nagyon úgy tűnt.

Tudom, tudom, én is hazaáruló vagyok, és húzzak a fenébe. Nem kell aggódni, már megtörtént...

nu pagagyí 2013.02.22. 05:05:07

Nyilvánvaló, hogy most is alaptalanul mocskolódnak, de ez játék ennél komolyabb. Emberek tömegét tette már tönkre a Fidesz. remélem eljön az idő, amikor felelni fognak a tetteiért.

TupakkaMinutti 2013.02.22. 05:08:06

@sárkányfő: na ez... ez vazze! tokeletes meglatas velemenyem szerint. le a kalappal!

kpityu2 2013.02.22. 06:04:34

Az MNB ne filozofáljon, hanem szolgálja az országot. Csak az országot. Azokat az embereket, akik gyártósor mellett összerobotolják a "szakértők" fizetését.
Mivel az ország el van adósodva, az adósság minősítése pedig ki van téve a spekulációknak, az MNB-nek kutya kötelessége kifelé pozitív megnyilvánulásokat tenni. Privátiban elmondhatják a kritikáikat, de nyilvánosan nem rombolhatják az ország megítélését.
Ha nem így cselekszenek elárulják azokat, akiktől a fizetésüket kapják. Kevesebbért is akasztottak már embert.

2013.02.22. 06:14:14

@kpityu2:
Az kormány ne filozofáljon, hanem szolgálja az országot. Csak az országot. Azokat az embereket, akik gyártósor mellett összerobotolják a "politikusok" fizetését.
Mivel az ország el van adósodva, az adósság minősítése pedig nagyban függ az aktuális és a várható monetáris politika és a jegybanki függetlenség megítélésétől, a kormánynak kutya kötelessége kifelé nem gyalázni a jegybankot. Privátiban elmondhatják a kritikáikat, de nyilvánosan nem rombolhatják a jegybank hitelességét.
Ha nem így cselekszenek elárulják azokat, akiktől a fizetésüket kapják. Kevesebbért is akasztottak már embert.

Nyrségi Trolls (törölt) 2013.02.22. 06:32:29

@kheiron: Teljesen jogos megállapítás, aki 30000 milliárd Forinton ül, az ne lovagoskodjon nekem.
Egyre nagyobb fasság ez a blog. Régebben értelmes dolgokat írtak gáz stílusban, ma ellenzéki propagandát gáz stílusban.

TBone 2013.02.22. 06:38:55

Az Orbán is megmondta, hogy az IMF mi bankunk. Akkor miért baj, hogy az MNB megosztott információkat a mi bankunkkal?

2llkedő 2013.02.22. 07:01:56

@kpityu2: "az MNB-nek kutya kötelessége kifelé pozitív megnyilvánulásokat tenni."

Tehát nem a valós dolgokat mondani, hanem szépíteni azokat. Ferinél nem ez volt a probléma?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.02.22. 07:16:22

Utáltam a szocikat a ronda ügyeik miatt. No, de amit ezek művelnek az már gusztustalan, gengszterizmus. Szemét banda, teljesen tönkreteszik az országot, csak azért, hogy még minél többet lophassanak.

Behajtó70 2013.02.22. 07:18:49

Megalázták?

Miért, nem volt offshore cége, amit adóelkerülés céljából szokás létrehozni?
Nem állami intézmény felsővezetője?

E kettő szerintetek összeegyeztethető?

Tipikus! A fentieket nem tartjátok említésre méltónak, de amikor kiderül, az nyomban karaktergyilkosság, sőt szélsőjobbos orbánsátán intézkedése, meneküljünk a kurvaországból...

Hányni lehet ettől a mentalitástól!

--------
Egyébként viszont jó is, mert mindig emlékeztet, hogy kire NE szavazzunk soha többé.

2llkedő 2013.02.22. 07:25:20

@Behajtó70: "Miért, nem volt offshore cége, amit adóelkerülés céljából szokás létrehozni?"

Törvény tiltotta (tiltaja)?

Nem adóelkerülés céljából, hanem adóoptimalizálás céljából.

ob.szerver 2013.02.22. 07:34:56

Simor bűne megbocsáthatatlan. Az MNB legutóbbi jelentésében azok a rágalmak olvashatóak, miszerint a nettó államadósság 1 (egy) év alatt 53%-ról 60%-ra emelkedett. Leszámítva a 2009-es világválságot, az emútnyócvanév legnagyobbikát, ez a legnagyobb éves nettó államadósság emelkedés EVER.

Csak tájékoztatásul a folyamatosan államadósságozó egybiteseknek.

dadddd 2013.02.22. 07:36:30

Nem is az offshore cégei a legnagyobb problémák, igaz, ez sokat elárul a "hazájához" (inkább: tartózkodási hely) való hozzáállásáról. Sokkal problematikusabb, hogy kurvára nem független. (Na nincsenek illúzióim az utódjával kapcsolatban sem.)

2llkedő 2013.02.22. 07:37:40

@dadddd: "kurvára nem független"

Ezt mi alapján mondod?

dadddd 2013.02.22. 07:38:45

@félázsiai 2llkedő: "adóoptimalizálás"

A szoci éra legcinikusabb kifejezése.

Prussia 2013.02.22. 07:39:42

Behajto70 szavazz a fityeszre vagy a jobbikra és akkor nem fogod feszegetni az értelmi hatàraidat.

lacimaci666 2013.02.22. 07:40:54

@félázsiai 2llkedő: Az ember vagy adóoptimalizál, vagy jegybankelnök. (És közben basztatja a kormányt,hogy magas az államadósság, miközben pont ő adózik máshol, amiből azt csökkenteni lehetne)
A kettő együtt hiteltelenné tesz. Hiteltelen jegybankelnök pedig hiteltelenné teszi az országot.

2llkedő 2013.02.22. 07:45:53

@lacimaci666: Előbb volt az adóoptimalizálás, mint a jegybankelnökség.
Nem fordítva!

2llkedő 2013.02.22. 07:46:42

@dadddd: A fideszhez köthető cégeknél is ugyan ez van. Vagy ott másnak híjják?

okostojgli (törölt) 2013.02.22. 07:49:59

@kheiron:
Tán ha nem lennél hülye akkor nem lennél hülye.

Félreértés ne essék, egy szóval sem mondtam, hogy hülye vagy.
De kretén vagy, talán így megérted miről van szó. ezt viszont mondtam.

dadddd 2013.02.22. 07:50:18

"Simort megalázzák"

Ennyi pénzért alázzon már meg engem is valaki!

2llkedő 2013.02.22. 07:50:34

@dadddd: Akkor viszont nincs értelme rajta rugózni.

2llkedő 2013.02.22. 07:51:56

@dadddd: "Ennyi pénzért alázzon már meg engem is valaki!"

Tanulj tinó, ökör lesz belőled, oszt majd megaláznak annyi pénzért.

dadddd 2013.02.22. 07:55:13

@félázsiai 2llkedő: "Akkor viszont nincs értelme rajta rugózni."

De igen, mert szűzlányként próbálják eladni a fürdős kurvát. Ugyan már! És jaj, szegényt még meg is alázzák! Fűűű!

2llkedő 2013.02.22. 07:59:53

@dadddd: "De igen, mert szűzlányként próbálják eladni a fürdős kurvát."

A fürdős kurva is lehet tisztességes.

nyünyüge 2013.02.22. 08:14:01

@kpityu2:
Amikor egy régi és jogi megítélés szempontjából még vitatott ügyben az ÁSZ bejelentést tesz az MNB ellen az milyen kategória? Azt nem kellene előbb belül tisztázni az intézmény és az ország megítélése érdekében?

vénkujon 2013.02.22. 08:15:22

hát elnézve az ócsai "szakértelmet"...igencsak nagy szarban leszünk

nyünyüge 2013.02.22. 08:15:32

@Behajtó70:
ha államkötvényben lett volna Simor pénze, akkor meg az lett volna ellene a vád, hogy saját érdekében tartja magasan a kamatokat.

vénkujon 2013.02.22. 08:16:37

majd' elfelejtettem: a távolság halott!

Állam-vizsga 2013.02.22. 08:19:52

Ez az egész nem Simorról szól, nem politikai ellenfele viktátorunknak. Arról szól az egész, hogy Matolcsyt úgy tehessék be az MNB élére, mint valami megváltót és persze azért is amit a poszter is ír, hogy azt lehessen hazudni hogy a monetáris politika miatt nem tudták a gazdaságot fellendíteni.
Undorító ez az egész, még akkor is ha én sem vagyok nagy rajongója Simornak. Aggasztó amit és ahogy csinálnak. Ezeknek a demokrácia meg a választók csak egy nyűg, amit legszívesebben eltörölnének, ebben ne legyen senkinek se kétsége.
És pont az ilyenek miatt hagyják el az országot az emberek, nem azért mert kevés a keresetük.

lehet más a propaganda 2013.02.22. 08:20:55

@Lrdx:
Addig nem lehet véleményem, ameddig a bíróság sok év múlva nem mond ki valami szokásosan komolytalan ítéletet?

Emlékszel még Princz Gábor ügyére a Postabankkal? Eltűnt vagy 50 milliárd, és végül 3,6 milliós pénzbüntetésre ítélte a bíróság 11 éves eljárás után.

"Az eredetileg mintegy 35 milliárd forintos hűtlen kezelés miatt indult büntetőügy vádjának alapját képező elhibázott üzletpolitikával kapcsolatban a bíró kifejtette: az büntetőjogilag nem értékelhető, mivel egy kereskedés során az üzleti nyereség lehetősége mellett a kockázat is fennáll."

lehet más a propaganda 2013.02.22. 08:25:32

@Lrdx:
"Ártatlanság védelme,"

Az valami különleges ruhadarab, amit szűzlányok hordanak védekezésül?

DezInf 2013.02.22. 08:27:00

@Ándi bácsi:

"De egy szar aljas gané Simor, egyébként."

Ezzel ugye önmagadról mondtál véleményt MGM ?
Simor---> ÁndiMGM

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.02.22. 08:28:50

Ki nem szarja le Simort ?

Simor az MSZP bábja volt, ők ültették be oda, és az MSZP találta ki a monetáris tanács tagbővítését is.

MSZP csicskákkal van megrakva az MNB akik most sírnak, mert végre független szakemberek kerülnek oda.

2013.02.22. 08:29:20

Az offshorozzon, aki életében mindig, mindenről számlát, nyugtát kért és kapott.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.02.22. 08:35:04

@Rwindx:

"1. A fizetésének mértéke. Ami keményebb mint a FED elnöké, akkor is ha nem önmaga határozta meg"

Az nem zavar, hogy a rohadó Magyar Posta az Orbán-kormány asszisztálásával mostanában osztott ki a felső vezetőinek 800-millió forintot "prémiumot".

A szétrohadt MÁV pedig 600-milliót?

Persze ez mind rendben van.

DezInf 2013.02.22. 08:36:44

@Állam-vizsga:

+1

Meg talán még az EU várható ellenállását szeretnék előre megtörni. Mer ugye vannak olyan EU-s törvények ami alapján eddig megvédték a jegybank függetlenségét.

Lehet az új jegybank elnök fizetség nélkül fogja végezni a munkáját?

Az szép lenne,semmi ofspór,semmi buli.....pusztán csak a szakma szeretete...... az igazság meg odaát van :)))

nincs_nick 2013.02.22. 08:36:55

@félázsiai 2llkedő: És ez miben menti Simort? Hagy az egyik ex-kisztitkár bagázs törvénytelent/erkölcstelent csinál az miben menti a másik ex-kisztitkár bagázs ugyanolyan tettét?

Vegyétek már észre, hogy az embereknek ebből van elege és bocsássátok már meg nekik, ha két, utcán heverő szardarab közül egyikhez sem hajlandó nyúlni.

Valami miatt az hívők (is/sárkányfő/mária/vidéki/stb.) ezt nem nagyon akarják megérteni....

MACISAJT 2013.02.22. 08:37:17

Karaktergyilkosság?:)
Valljuk be, Kínában(és nemcsak) ezért simán falhoz állítanák:

Ime a Magyar Nemzeti Bank "függetlensége", avagy a simor-karvalits-király Júlia trió egyik bekészített öröksége, leplezetlen kárörömmel adagolva a baráti médiájuk által:index.hu/gazdasag/2013/02/09/asz_a_koltsegvetesrol/
10 000 milliárd forint, amin bukhat a kormány
index.hu
A hatalmas devizatartalékért kamatot alig kap, de nagyon sok kamatot kifizet az MNB. Ebből akár 150 milliárd forintos vesztesége lehet, ami alááshatja a legf

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.02.22. 08:40:51

@gumirocker:

"Az időzítés és a módszer nagyon nagyon ismerős és sajnos azt kell mondjam, hogy kiszámítható. Semmilyen sikeres ellenkezést nem hagynak megtorlatlanul, az első adandó alkalommal törlesztenek. És valahogy mindig büntetőeljárás kezdeményezésének formájában, ami sokat elárul róluk is és az ügyészség jelenlegi vezetéséről is"

Minden ezen felül hangoztatott vélemény csak habonyi agitprop.

+1

DezInf 2013.02.22. 08:41:01

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Ember,te nem csak hülye vagy,de vak is :)))))

Te egy független jobbikost játszó fidesznyik vagy!

Alapvető szövegértelmezési gondokban szenvedsz, a következetesség sem az erősséged:))))

Inkább itt "oktass" , mint máshol "fertőzd" az ifjúságot :)))

Ugye nem zavar,ha kinevetünk?....persze egy idő után nehéz már a szövegeden nevetgélni.....

vajdasagi 2013.02.22. 08:42:24

@Ándi bácsi: szerinted azért megyünk gazdaságilag a szakadékba, mert a Fidesz balek módon irányítja a gazdaságot, vagy azért mert az IMF adatokat kért a bankokról, és azokat az MNB odaadta neki?

Egyébiránt: ezek a bankok a Fidesz-világnézet szerint ördögtől valóak, és meg kell őket sanyargatni. Agyonadóztatni, hogy "ne a zemberek fizessék meg". Akkor most miért védik őket olyan nagyon? Beledöglenek azok a bankok abba, ha az IMF megtud róluk pár adatot arról, hogy mennyire stabil a működésük?

Nem vagy Te egy kicsit agymosott?

MACISAJT 2013.02.22. 08:45:40

@MACISAJT: ("Valljuk be, Kínában(és nemcsak) ezért simán falhoz állítanák:")

Vagy ezért:

2011. június 7., kedd 12:53 |

41,6 milliárdos veszteséggel zárta az elmúlt évet az MNB, ismertette az MNB gazdálkodásáról készült, a magyar kormány által már elfogadott jelentést Simor András kedden. Az MNB-elnök megjegyezte ugyanakkor, hogy a gazdálkodási eredmény nem a jegybanki működés sikerességének a mérőszáma, hiszen a nemzeti bank nem profitérdekelt szervezet.
---

Ja hogy nem "profitorientált" szervezet...
Naná, ha a magyar állam/a magyar adófizetők állják és állták a veszteségeket...
És még csak ördöngösnek sem nevezném ezt a pénz kiszivattyúzási módszerüket .
Az EU legmagasabb alapkamatát tartották évekig, így fizetve a (külföldi tulajdonban levő!) kereskedelmi bankoknak százmilliárdokat...
Az MNB pénzért pedig német államkötvényeket vettek, nulla kamattal/haszonnal.
(Véletlenül sem MAGYAR állampapírokat, végtére is az nem "biztonságos".)
És a számlát meg benyújtották a magyar adófizetőknek.

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.22. 08:46:48

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "és az MSZP találta ki a monetáris tanács tagbővítését is."
Én is ezen röhögök. Az MSZP hígította fel a monetáris tanácsot azzal, hogy a kormány több tagot delegálhatott, mint addig. Aztán ezeknek az embereknek lejárt a mandátum, és a fidesz által kijelölt emberek kerültek a helyükbe. Na ez volt az a pont, ahol párak szerint dúlni kezdett a diktatúra és veszélybe kerülni a jegybank függetlensége... :)

Ha tényleg olyan adatokat adott ki az IMF-nek, amihez ne lett volna joga, az viszont már komoly. Őszintén melyik munkahely díjazna egy ilyen akciót? A munkahelyek 90%-ánál másnaptól már nem kellene jönni... És ez valahol jogos is...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.02.22. 08:49:34

@Önnek megyünk:

Hát igen.. Én is röhögök mikor az MSZP-s csinovnyikok sírnak azért a jegybankért, amit a főnökük a főelkúró Gyurcsány pakolt tele MSZP csicskákkal.

Szánalmas ahogy diktatúráznak csak mert az MSZP bábok mandátuma lejárt.

DezInf 2013.02.22. 08:50:45

@MACISAJT:

Az általad belinkelt cikket elolvastad?
Én vettem a fáradtságot......biztos közgazdász lehecc...olyan eltojcsys:))))

brummmmm ezt tanítják a pártirodán?

.....félő te leszel az MNB új elnöke, láthatóan elég alulképzett vagy a poszthoz:))))

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.02.22. 08:51:59

@Behajtó70: picsábamá, olvastad a posztot? benne van, hogy Simor offshoreja elfogadhatatlan, még egy előző posztot is linkeltem erről.

2llkedő 2013.02.22. 08:52:02

@nincs_nick: "És ez miben menti Simort?"

Nem menti semmiben Simort, de nem törvénytelen, amit csinált. És mint írtam, előbb volt offshore lovag, és utána lett jegybankelnök, nem pedig fordítva.

bgp 2013.02.22. 08:55:25

@félázsiai 2llkedő: nem egészen, nála az volt, hogy félhivatalosan beismerte hogy a politikusok hazudnak.
A többi politikusnak ez nem tetszett.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.02.22. 08:57:08

@DezInf:
Te vagy a leghülyébb MSZP csicska mind közül.
Egy értelmes gondolat, de még egy belinkelt hír szerűség is alig hagyja el a szádat.

Fosod a személyeskedést Gyurcsányi-Bajnai pártutasításra azok ellen, akik a halál faszára kívánják szeretett MSZP-d !

MACISAJT 2013.02.22. 09:03:32

@DezInf: ("Az általad belinkelt cikket elolvastad?")

El bizony.
Sőt, most be is másolom :

10 000 milliárd forint, amin bukhat a kormány

SzkB

2013. február 9., szombat 08:12

Hatalmas, tízezer milliárd forintot érő, 34 milliárd eurónyi devizatartalék van a Magyar Nemzeti Bankban. Ha valahol ennyi pénz van félretéve, az elvileg jó dolog, ám vannak árnyoldalai is: az MNB sokkal kevesebb kamatot kap a tartalékai szuperbiztonságos befektetéséért, mint amennyit kifizet ezek forrásaiért. Ennek eredménye akár 150 milliárd forintos idei veszteség is lehet, amit jövőre az államnak ki kell fizetnie. Ez alááshatja a deficitcélokat, és így azt is, hogy kikerüljünk a túlzottdeficit-eljárás alól. Ráadásul egy erősebb forint tovább ronthat a helyzeten.

Az Európai Bizottság tavaly őszi előrejelzése szerint a Magyar Nemzeti Bank 150 milliárd forintos, a GDP 0,5 százalékára rúgó veszteséget jelenthet 2013-ban. Ez nem jó dolog.

A hatályos magyar szabályok szerint ugyanis, ha a jegybanknak vesztesége van, akkor azt a központi költségvetésnek kell kifizetnie a következő év januárjában, ráadásul nyolc napon belül. Tehát, ha idén tényleg összejön egy ilyen hatalmas veszteségtétel – összehasonlításként: ez kétszerese annak a pénznek, amit idén e-útdíjból akart beszedni az állam, és egyenlő az ország egészének nagyjából kétheti nyugdíjkiadásával –, akkor a költségvetésnek legkésőbb 2014. január 8-ig meg kell térítenie.
A 150 milliárdos kérdés

Az EB előrejelzése szerint ezzel a veszteséggel is számolva 2014-ben a GDP 3,5 százalékára emelkedhet a magyar államháztartási hiány. Ez pedig azt is jelentheti, hogy az ellenünk tartó túlzottdeficit-eljárás nem zárulna le idén a 3 százalék fölötti hiány miatt, pedig most ez a magyar gazdaságpolitika egyik legfontosabb célkitűzése. (A hiányeljárással kapcsolatos elemzői véleményeket ebben a cikkünkben foglaltuk össze, míg ebben a cikkben a deficiteljárás sorsát szintén befolyásoló idei költségvetéssel kapcsolatos aggodalmakról olvashat.)

Tehát, bár látszólag elvont és távoli problémáról van szó, valójában az MNB idei gazdálkodása a hiányalakuláson keresztül nagyon is érinti a gazdaságpolitikát. Pont a 2014-es választások előtt. Ezért a márciusi jegybankelnökváltás után kulcsfontosságú téma lehet az, hogyan lehetne elkerülni ezt a 150 milliárdos veszteséget."

---------

Vagyis a simor-karvalits-királyjúlia még hátrahagyva bekészített egy 150 milliárdos veszteséget, " egyenlő az ország egészének nagyjából kétheti nyugdíjkiadásával –, akkor a költségvetésnek legkésőbb 2014. január 8-ig meg kell térítenie."

Mit ad Isten, épp a választások előtt.

És akkor még a korábbi tevékenységükről egy szót nem szóltam, elég ennyi is bőven a falhoz állításukhoz.

2013.02.22. 09:07:55

@MACISAJT: Az MNB szépen elmagyarázta ötvenszer, hogy ezzel a veszteséggel szemben a költségvetésnél megjelenik az a nyereség, amennyivel az államnak kevesebbet kell fizetnie a devizaadósság után, mint a forintkötvények után. A képélet nem től bonyolult: az állam devizában vesz fel hitel, mert az olcsó. Fogja a devizát, és elviszi az MNB-be, hogyott konvertálják neki forintra, mert a nyugdíjakat, béreket, kenőpénzeket Mo-n forintban kell fizetni. Így lesz az MNB-ben egy csomó deviza, viszont a bankrendszerben meg lesz egy valag felesleges likviditás (az állam által kifizetett forint miatt), amit sterilizálni kell. AErre való a kéthetes kötvény, ami után viszont sajna a forint kamatot kell fizetni. Így megintcsak igaz lesz a közgazdaságtan alaptétele, miszerint nincs ingyenebéd. Amit nyer a költségvetés a devizahitelen, az lecsapódik veszteségként az MNB-nél. E mindig is így volt, minden hozzáértő tud erről, csak most az ÁSZ úgy tesz, mintha baromira meglepődne. Nem olyan nagyon bonyolult ez, de kurvára senki nem veszi a fárdságot, hogy megértsen alapvető államháztartási számviteli azonosságokat, inkább lehet gyűlülködni, anyázni. A legjobb gazdasági szakembereink meg közben szivárognak kifele. Na ez se fogja senki elolvasni, mert a szakmai érvek senkit nem érdekelnek.

MACISAJT 2013.02.22. 09:19:38

A"véleményvezér" és válogatott("meghívott", aha:D) hozzászólói már így óbégatnak a szomszédban:

"Vvezér A nyomozókat is ráküldik Simorékra "

Ojvé...A nyomozókat?
A hóhért kéne, azonnal, csak ezért:

2011. június 7., kedd 12:53 |

41,6 milliárdos veszteséggel zárta az elmúlt évet az MNB, ismertette az MNB gazdálkodásáról készült, a magyar kormány által már elfogadott jelentést Simor András kedden. Az MNB-elnök megjegyezte ugyanakkor, hogy a gazdálkodási eredmény nem a jegybanki működés sikerességének a mérőszáma, hiszen a nemzeti bank nem profitérdekelt szervezet.
---

MACISAJT 2013.02.22. 09:23:27

@tavozo: ("Az MNB szépen elmagyarázta ötvenszer, ")

Hogyne...
Ahogy "szépen elmagyarázta" braun robcsi és pereputtya azt is hogyan lett és minek kellett az MNB-nek 7 pálcika 50 millióért mint az új MNB logó ....

lehet más a propaganda 2013.02.22. 09:24:19

@MACISAJT:
Egy ekkora nagy halom pénzt persze hogy nem fog szívszaggató ajvékolás nélkül kiengedni a kezéből a kommer hatalmi elit. Alaposan rájuk kell ijeszteni, nehogy a hátralevő rövid időben a kelleténél több a kezükhöz tapadjon. Aztán már bottal üthetik a nyomát, mint Princz Gábor esetében

TomT 2013.02.22. 09:25:31

Félelmetes, hogy egy ilyen takony gazember, gazdasági bűnöző ennyi szót érdemel, és nem mást. Sok-sok hosszú évet érdemelne a kárért, amit okozott, és ezt egyáltalán nem menti, hogy esetleg egy másik bohóctársulat hasonlóan kártékony alakja olvassa a fejére.

FireFly111 2013.02.22. 09:28:08

Meddig lehet még visszafelé mutogatni, de most őszintén? Olyan hatalma van Orbánnak ebben, mint Kádár óta senkinek, és a csicskásainak még most is van pofája "elmúltnyócévezni", ez így nagyon nem lesz elég.
A legfurább meg az egészben az, hogy a lakájmédia meg közben egyfolytában nyomja a sikerpropagandát, hogy gyorsnaszád vagyunk meg ilyesmi. Akkor ez hogy is van? Ami jól működik, az Orbán gyorsnaszádja, ami meg nem az meg elmúlt nyolcév. Na kösz szépen.
Ezért nem olvasok én jobboldali napilapokat, hacsak a hirklikk.hu-nmint hírgyűjtőportálon bele nem futok egy-egy normálisabb cikkbe.

2013.02.22. 09:35:09

@MACISAJT: Ez most hogy jön a devizatartalékon realizált kamatveszteséghez. Mivel szakmailag képtelen vagy hozzászólni a témához, gyorsan előhúzol egy arányaiban jelentéktelen tételt, ott is ferdítesz természetesen, mert nyilván nem csak a logó újratervezése volt benne abban az árban. Ezzel együtt, abban teljesen egyet értek veled, hogy az arculatváltás projektre semmi szükség nem volt. Ez szerintem is egy rossz vezető döntés volt Simor részéről, de csináljunk úgy mintha ez (1) kimutatatható tétel lenne az ország költségvetésében, vagy (2) bármi köze lenne a monetáris politika minőségéhez.

nnnnnnnn 2013.02.22. 09:37:24

megint sírtok balliberók? zene füleimnek.

nnnnnnnn 2013.02.22. 09:38:25

@FireFly111: "Ami jól működik, az Orbán gyorsnaszádja, ami meg nem az meg elmúlt nyolcév."

a tények ezt mutatják kiskomcsicska.

Vahakomb 2013.02.22. 09:39:10

Karaktergyilkosság, vagy nem karaktergyilkosság, mindegy! Simor A. a külföldi karvalytőke hazai jeles képviselője. Tényleg mindent megtett, hogy a Magyar Nemzeti Bank ne legyen magyar, s főleg ne legyen nemzeti. Mehet a fenébe, vagy, mint sejtjük, mehet a globális nagyhatalom valamelyik igazgatói székébe.

nnnnnnnn 2013.02.22. 09:40:12

@Hakapeszi Miki: sose mosod le magadról hogy egy balliberális undormány blogger vagy, hiába erőlködsz. fosblog.

Tücsök1 2013.02.22. 09:41:36

@sárkányfő: Vizuális alkat vagyok.Amikor a Simor kontra fidesz ügy előkerül, édesanyám egyik tanmeséje jut eszembe.A férjét tetvesnek nevező asszony,akit a férj már dühében bedobott a kútba, de még elmerülve onnan is visszamutogatott a férjnek.Összepattintotta a két hüvejkujját, mint ahogy a tetűt nyomják szét két köröm között.Még elmerülve sem tudta abbahagyni a tetvesezést.Merül a fidesz,de még kalimpálva is visszamutogat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.22. 09:45:01

@$$$=$$$: Van amit te sem mosol le magadról soha, ne aggódj.

elwood 2013.02.22. 09:46:08

@Ándi bácsi: "az MNB elnököt a parlament választja "

ez nagyon jó ... a parlament ...

mikor a közt. elnököt választották, a fidesz frakció meghallgatott jelölteket, talán még azt is elhitték egy percre, hogy számítanak valamit,

aztán viktor klottgatyában sörözve, a bolgár tengerpartról sms-ezett, hogy abba lehet hagyni a zizegést schmitt pali lesz az.

most is epedve várja mindenki a bölcs vezetőt, hogy végre bejelentse

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.22. 09:47:26

Simorral kapcsolatban a kormányoldal csak azt csinálja, amihez leginkább ért. Nem tettek más az emútnyócév alatt sem, és ezzel csak ártottak a hazánknak. A másik besározásához nagyon értenek, máshoz meg nem nagyon. Ebből érdekes jellemrajz alakul ki, de persze az is beszédes, hogy a bölcs magyar néptől ez a csapat (ezzel a jellemrajzzal) 2/3-ot kapott.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.22. 09:49:59

Most nézem csak micsoda narancskomcsi bérkommentelő offenzíva van. Majd az összes szoponc ideért. Az okoskák és a dulifulik is.
Így elég csak egyszer leírnom: rohadjatok meg takonygerincűek! :-)

Paranoid Android2 2013.02.22. 09:50:35

Függetlenül minden egyébtől, ami szintén minden mástól függetlenül van akárhogy, annak a megértése lenne alapvető, hogy simor úr létének, tevékenységének bármely tetszőlegesen választott eleme önmagában lehetetlenné teszi, hogy jegybankelnök legyen. Ez akkor is így lenne, ha jegybankelnökként jól teljesített volna.
Ez persze akkor lenne releváns igazából, ha bárkinek lenne olyan jelöltje, aki erkölcsileg szakmailag kétség felett alkalmas. De nincs. És nem azért nincs, mert a másik oldal megkaraktergyilkolta még kezdő rabló korában, hanem mert NINCSENEK KÖZMEGBECSÜLÉSNEK ÖRVENDŐ (SZAK)EMBEREK.

genyamagyar 2013.02.22. 09:50:54

@MACISAJT: "A hóhért kéne, azonnal, csak ezért:"

Ne aggódj, te már a listán vagy! :DDDD

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.22. 09:51:01

@$$$=$$$: Meglep, hogy nem tudod magadtól. A narancshályogot kezelteted? :-)

elwood 2013.02.22. 09:57:33

@tavozo: engem érdekelne, (mondjuk ezért is nem vagyok viktorhívő) le van ez írva valahol rendesen ?

az állam által felvett devizahitelt forintra váltva, nagy forintmennyiség borul a gazdaságra, ezt csak kötvénnyel lehet kivonni ? elvileg a pénzmennyiséget is a jegybank szabályozza nincs erre más eszköze ?

nnnnnnnn 2013.02.22. 10:06:51

@pocakos focista: magadat kezelteted hülyegyerek?

ODIV 2013.02.22. 10:08:10

@Paranoid Android2: Mégis miért lennének ilyen szakemberek? Ha valaki meg mer szólalni, és szakmai indokokkal kritizál bármit, akkor a politikusok egyből lerántják a sárba és elkezdenek birkózni vele. Ez oldaltól független.
Simorról is csak annyit tudunk, amennyit a politika a szánkba adott.
Arra nem sokan vették a fáradtságot, hogy elolvassák a szakmai önéletrajzát. (Valószínűleg minden eddigi pozíciójába az MSZP tolta be...)

elwood 2013.02.22. 10:10:43

@ODIV: és miért simorról akarsz tudni, miért nem a tevékenységéről ?

ha büdös a lába akkor nem lehet jó döntése

JohnHenry 2013.02.22. 10:12:27

@tavozo: nem hiszem, hogy neked újat mondok vele, de hátha pár agyatlannak igen... pontosan ezért nem akarnak imf-pénzt orbánék, mert el kéne számolni a pénzzel és az imf-nek nem tetszene a lopás mértéke.

ODIV 2013.02.22. 10:13:00

@elwood: Ha nem tudod értelmezni amit írok, akkor inkább ne szólj hozzám. Kösz

ob.szerver 2013.02.22. 10:14:24

Nézzük a jó oldalát annak, hogy egy manifeszt elmebeteg lesz a következő jegybank elnök: a monetáris tanács ülését követő sajtótájékoztatókon remekül fogunk szórakozni. És ha valakinek még van pénze egy kis kedd délelőtti forint shortolásra, még jól is kereshet majd rajta.

értem én, de... 2013.02.22. 10:14:57

@$$$=$$$:
"@FireFly111: "Ami jól működik, az Orbán gyorsnaszádja, ami meg nem az meg elmúlt nyolcév."

a tények ezt mutatják kiskomcsicska. "

Azért vannak a naszádnak olyan részei amik erősen javításra szorulnak vagy nem is működnek, és egészen biztos, hogy közük sincs az elmúlt nyolc évhez pl.
- Klebersberg és oktatás
- beutalási rendszer az eü-ben, ami épp csak bevezetésre került, máris visszavonták olyan szarul sikerült kitalálni
- ócsai lakópark

Ja, és mielőtt még engem is lekomcsiznál jelzem egyiket sem kedvelem jobban a másiknál, csak igyekszem nyitott szemmel járni-kelni a világban.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.22. 10:24:04

Az orbáni szarháziságnak nincs határa.

Ellenzéki összefogást a narancs csürhe elzavarására!

_most_ 2013.02.22. 10:24:56

Annyira szánalmas ez a fideszes vergődés már, mindenki hibás csak ők nem, na persze.

sárkányfő 2013.02.22. 10:25:04

Nem olvastam el a kommenteket, de ugye jól sejtem hogy ment a fröcsögő offshore-ozás (Ciprus egyébként az EU tagja épp úgy mint mi, nem is offshore - mindegy)?

És ugye azt is jól sejtem, hogy a fideszeseket most sem zavarja, hogy Simorral szemben a fidesz-kormánynak TÉNYLEG van egy igazi offshore-lovagja, aki a legegzotikusabb óceániai szigeteken is egy halom offshore-céget hozott össze saját nevén, meg a családja nevén éveken át? Ugye előadták a szokásos "bagoly mondja"-féle képmutatást?

Fejesrob 2013.02.22. 10:30:31

Azzal együtt nem semmi, hogy egyeseknek fontosabb orbánozni, mint elhűlni azon mit is tett Simor.

Egyébként sem Orbánék problémáztak ezen, hanem Vonáék, ami szerintem elég nagy gond, mert Orbánék vagy nem láttak bele az MNB dolgaiba, vagy el akarták ezt titkolni.

Én pedig már értem, miért ragaszkodott annak idején az IMF Simor 8 millás havi fizetéséért.

Ha pedig valaki azt mondja, hogy 2006-2010 között az MNB független volt, az szerintem vagy nincs magánál, vagy iszonyatosan sötét, vagy pártállása felülírja jól felfogott érdeleit.

Az ilyeneknél mit sem szeretnék jobban, mint cégük (bár az ilyeneknek általában nincs ilyen. vagy állami csecsen lógnak, vagy hülyék ahhoz hogy cégük legyen) összes banki műveleteinek adatait 4 éven át folyamatosan megkapni.

Hadd csodálkozzanak évekig azon, hogy a kurva-anyját, én drágábban kapok mindent.

ob.szerver 2013.02.22. 10:30:33

@sárkányfő:

Ofsórozni azért mégiscsak egyszerűbb, mint elmagyarázni, hogy miért nőtt 53-ról 60%-ra a nettó államadósság 2012-ben, miközben ma arról fogunk hallani az évértékelőn, hogy az államadósság csökkent (ki fogad?).

csuti_putyin 2013.02.22. 10:36:05

@Rwindx:
Nono, vagyunk páran, akik szívesen olvassák, ha más is köcsögözi a fideszeseket.
Én már azokat is, akik rájuk szavaztak.

Fejesrob 2013.02.22. 10:37:51

@csuti_putyin: Ehhez nyilván te kellően primitív is lehetsz, így érthető.

nyünyüge 2013.02.22. 10:38:13

@Fejesrob:
"Én pedig már értem, miért ragaszkodott annak idején az IMF Simor 8 millás havi fizetéséért."

Annyira nem érted, hogy csak na. Ahogyan az egész kormány nem bírja felfogni, hogy létezhet olyan intézmény, amire nincs közvetlen befolyása.
Elvi kérdés volt, hogy a kormánynak nincs joga a jegybankelnök fizetéséről dönteni, egyeztetés nélkül, a megbízatás közben.

Ha meg az IMF (amelyik ugye hol a mi bankunk, hol meg az esküdt ellenségünk) olyan hülye, hogy Simort a fizetésével akarja megvenni magának, akkor jobb, ha beszünteti működését:)

ob.szerver 2013.02.22. 10:38:48

@Fejesrob:

"mint elhűlni azon mit is tett Simor."+

Izéééé... Mit is?

VT Man 2013.02.22. 10:41:33

Milyen szép, hogy megjelentek a Simor-fanok is.

Akik szerint az "offshore nem adócsalás, csak optimalizálás".

Tényleg? Milyen érdekes, hogy az offshore-ozás és az adócsalás is ugyanarra megy ki: hogy adott összegű adó helyett csak annak töredékét fizesse be az illető.

Magyarul adócsalás. Lehet a jog mögé bújni, hogy "Ciprus nem is offshore", de a lényeg, hogy az adócsalás és az offshore-ozás egyaránt az állami adóbevételeit csorbítja.

VT Man 2013.02.22. 10:44:28

@nyünyüge:
"Annyira nem érted, hogy csak na. Ahogyan az egész kormány nem bírja felfogni, hogy létezhet olyan intézmény, amire nincs közvetlen befolyása.
Elvi kérdés volt, hogy a kormánynak nincs joga a jegybankelnök fizetéséről dönteni, egyeztetés nélkül, a megbízatás közben."

Pff.. Milyen érdekes, hogy a kormány az ország 10 millió lakójából 9,999 milliónak befolyásolni tudja a jövedelmét (adókkal, stb.), és ezzel senkinek sincs semmi baja, egyvalakiét nem csökkentheti, a Simorét!

Ez azért nonszensz. Pláne, hogy nem nullára akarták csökkenteni.

Még a miniszterelnök fizetését is csökkenthetné a kormány, a parlament.

Ha Simor a jegybanki függetlenséget akarta volna bemutatni, akkor önként lemondhatott volna a 8 millióból mondjuk 7 millióról.

ob.szerver 2013.02.22. 10:44:58

@VT Man:

Már régen meg akarom kérdezni: van valami közöd a VT Transman-hoz, minden fideszes busztender állandó győzteséhez?

Vahakomb 2013.02.22. 10:45:21

@sárkányfő: nem azért akarják (most) felelősségre vonni, mert off-shore lovag, hanem azért, mert titkos információkat juttatott ki az IMF-nek!

Boccs, nem vagy te véletlenül vérvörös szoci?

VT Man 2013.02.22. 10:45:54

@sárkányfő:
"Nem olvastam el a kommenteket, de ugye jól sejtem hogy ment a fröcsögő offshore-ozás (Ciprus egyébként az EU tagja épp úgy mint mi, nem is offshore - mindegy)?"

Az offshore azért offshore, mert azért visznek oda cégeket (papíron), hogy elcsalják az állami adóbevételeket, pl. a magyar államtól.

Ha Simor nem azért ciprusozott, mert túl soknak találta a magyar adókat, akkor miért?

VT Man 2013.02.22. 10:47:57

@ob.szerver:
"Már régen meg akarom kérdezni: van valami közöd a VT Transman-hoz, minden fideszes busztender állandó győzteséhez? "

Semmi, máshonnan jön a név. Tudod, mint Szabó és Szabó.

Másrészt lehet itt VT Transmanozni, de gondolom az előző ciklusban véletlenül nyert mindig a Strabag a tendereken. Nem azért, mert "Strabag Demokraták Szövetségének" becézték.

Ettől még az is tolvaj, aki most lop, és az is, aki 4 éve.

Csak amikor a baloldal van hatalmon, akkor a fideszesek ugrálnak, hogy tolvajbanda, amikor a jobboldal, akkor meg a ballibek.

Fejesrob 2013.02.22. 10:48:18

@nyünyüge: Hagyd már ezt az ótvar dumát, hogy az IMF a "mi" bankunk, vagy ellenségünk, ez a te szinted.

Az egész komplexumban 1 millárddal vagyunk benne, ami nemcsak aprópénz (a többiekhez képest), de teljesen más célt is szolgál.
A nagyoknál azt, hogy nyerjenek, nálunk és a hozzánk hasonlóknál pedig azt, hogy ha semmi más sincs, legalább ez legyen, sajnos szinte bármi áron.

Az IMF alapvetően pénzügyi megszállóként viselkedik, más kérdés, hogy ebben az országban eddig lehet elmenni, másokban pedig addig.
A dolog egyébként nem csak pénzügyi, de politikai is, más tészta, hogy nem jobbos vagy liberális, hanem együttműködő, vagy nem együttműködő.

A többire nem reagálnék.

Fejesrob 2013.02.22. 10:49:49

@ob.szerver: Nem hiszem, hogy értenéd, másképp fogalmazva olcsóbb, ha Simor drukker maradsz. (Végül is úgy sem te számítasz, hanem az, ha már nagyon sokan vagytok)

doc55 2013.02.22. 10:51:50

@tavozo: hova is huuztäl nagyeszü ??

ob.szerver 2013.02.22. 10:52:31

@Fejesrob:

"Nem hiszem, hogy értenéd..."

Több diplomás közgazdászként, 20 éves banki tapasztalattal szerintem menne. Taníts, lécci.

DR. INKVIZITOR 2013.02.22. 10:57:14

Kedveseim!
Nem a Simor védelmében kérdezem, hanem - csak úgy - érdekelne: Amíg a Járai volt az MNB főnöke és az "elmúlnyolcév" alatt a FIDESZ-frakció minden pozitív kezdeményezést elutasított, volt-e/lett-e bármilyen következménye?

nyünyüge 2013.02.22. 10:57:36

@VT Man:
Figyelj! Simor valószínűleg követett el szakmai hibákat, nem volt igazán jó jegybankelnök. De ha ténylegesen jogellenes dolgokat csinált volna, a kormány már régen feljelentette volna. (A 2011-es KEHI vizsgálat vajon miért nem tárta fel ezt a 2010. augusztusig tartó "jogellenes adatszolgáltatást"? )

A kormány szokása, hogy minden neki nem tetsző embert, légyen az szakember vagy politikus kriminalizál annak érdekében, hogy kicsinálja. Hogy ez milyen iszonyat károkat okoz, az nem érdekli. Mert károk nemcsak az alaptalanul megvádolt embereket érik, hanem jobb sorsra érdemes intézményeket és főleg a közbizalmat. És az ilyen politikai alapon indított eljárások olyan kontraszelekcióhoz fognak vezetni, ami évtizedekre vágja majd tönkre az ország legfontosabb intézményeit, cégeit.

Lassan MAORT típusú perek lesznek az országban, ha egy cég nem úgy működik, ahogyan a kormány tündérálmaiban elképzeli.

DezInf 2013.02.22. 10:58:01

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Tudod,elgondolkodtató a hozzáállásod:))))
Szerinted mindenki hülye mszp-s aki nem ért veled egyet.
Amennyiben így lenne,az mszp kétharmaddal simán nyerne:)))

Ne gondolkodj droid,elég ha csak bemásolod a rádbízott szövegeket:)

ob.szerver 2013.02.22. 11:00:39

@VT Man:

"Elvi kérdés volt, hogy a kormánynak nincs joga a jegybankelnök fizetéséről dönteni, egyeztetés nélkül, a megbízatás közben."

Utána kellene nézned, hogy melyik kormány emelte fel radikálisan a jegybankelnök fizetését. Picit segítek: az akkori jegybankelnök annyi pénzt keresett, hogy utána biztosítót gründolt magának.

nyünyüge 2013.02.22. 11:01:28

@Fejesrob:
"Hagyd már ezt az ótvar dumát, hogy az IMF a "mi" bankunk, vagy ellenségünk"

Csak emlékeztetlek, ezt az "ótvar dumát" nem én találtam ki.

doc55 2013.02.22. 11:03:47

@Behajtó70: ja, igy a velöös összefoglaläs.Ennyi kis Simor: az orszäg elsöö bankära offsorozik a sajät orszäga kärära .- Ees meeg mäsok särozzäk be ööt. Ez az abszolut ballib pofätlansäg.

elwood 2013.02.22. 11:07:23

@MACISAJT: "Mit ad Isten, épp a választások előtt."

nem akarom a stabil hitedet apró tényekkel összezavarni,
de az a tartalék az most nőtt meg a választások előtt ?
vagy már ott volt évek óta is, ismert költséggel és a jelenlegi gazdaságpolitika irányítói nem tervezték be, mert nem ismerik gazdasági környezetet

kukatr 2013.02.22. 11:07:27

@kpityu2: Ezt meg is tette Görögország és Argentína. Nagyon jól állnak gazdaságilag.

nyünyüge 2013.02.22. 11:08:34

@VT Man:
Adókkal a mindenkori jegybankelnök fizetését is tudja csökkenteni a kormány, menet közben, egyeztetés nélkül is.
Sőt növelni is, ilyen arányosan igazságos egykulcsossal is, mint ami most van.

(valahogy a kormánynak folyamatosan gondot okoz a normatív vs. egyedi szabályozás közti elvi különbség, egyedileg szeret dönteni jegybankelnök fizetésről, nyugdíjbavonulási időpontokról, nyugdíj melletti foglalkoztásról, stb.)

_most_ 2013.02.22. 11:12:57

@VT Man: az offshore cég az nem adócsalás, teljesen törvényes. Egyébként meg ennek mégis mi köze ahhoz, milyen jegybankelnök valaki?

Naxalite 2013.02.22. 11:19:16

"Szegény offshorelovagunk méretes, Gyurcsány, vagy Dávid Ibolya-féle koncepciós szopóágra is kerülhet,"

:DDD KONCEPCIÓS? :DDD Hát persze, szegény kis ártatlankák. Ez a blogbejegyzés a röhej, nem a bejegyzés tárgya.

DezInf 2013.02.22. 11:19:48

@doc55:

Az ofspórolás nem politikai beállítottság kérdése. Adóoptimalizálás. Látom nem értitek a lényegét.
Talán kérdezzétek Seszták NERtársat,profi ebben.
Őt nem akarjátok leanyázni ezért?
Az elmúlt három évben mennyi pénzt nyertek közbeszerzésen?

Elég +/- pár milliárdos tűréshatáron belüli válasz is :)))

Jahh,vagy az a mi kutyánk kölke? :D

Naxalite 2013.02.22. 11:22:31

@kukatr: Méretes tájékozottságra vall Argentínát és Görögországot összehasonlítani. Végtére is mindkét országban süt a nap.

LallyPop 2013.02.22. 11:24:20

@ob.szerver: Több diplomás közgazdászként 20 év banki tapasztalattal hasznosabban is tölthetnéd az idődet mint kommenteléssel...:)))

Fejesrob 2013.02.22. 11:29:25

@nyünyüge: OK, de miből gondolod, hogy én?

sárkányfő 2013.02.22. 11:30:03

@Vahakomb: Nem, azért akarják kinyírni, mert tálib, gyűlölettől dagadó fideszes fejjel elfogadhatatlan, hogy egy nem fideszes csak úgy simán, sőt szakmai sikerrel a háta mögött távozzon egy hivatalból.

Ez ugyanaz a logika, amiért több milliárdot az ablakon kidobva annak idején Orbán leállította a nemzeti színház építését, és egy újat csináltatott máshol. Orbán nem tűrhet semmilyen sikert ami a szociké, és ha ezért milliárdokat kell kidobni, vagy mocsokkal kell dobálni egy embert, az számára egy kicsit sem nagy ár, sőt, leszarja.

Ez az egész velejéig hamis, hazug, és teljesen átlátszó lejáratókampány pont az olyanoknak szól, mint te. Akik a legátlátszóbb baromságot is tövig beszopják. Ugye jól sejtem, nincs az a hazugság, az a szürreális baromság, amit ne szopnál be a fidesz propagandistáitól?

sárkányfő 2013.02.22. 11:34:02

@VT Man: Látom épp csak a kérdésre nem válaszoltál :)

Na akkor haladjunk szépen sorban, mert én nem hagyom a terelést, előbb te válaszolsz nekem, aztán majd én neked.

Íme a kérdés, amit "nem láttál meg":
"ugye azt is jól sejtem, hogy a fideszeseket most sem zavarja, hogy Simorral szemben a fidesz-kormánynak TÉNYLEG van egy igazi offshore-lovagja, aki a legegzotikusabb óceániai szigeteken is egy halom offshore-céget hozott össze saját nevén, meg a családja nevén éveken át? Ugye előadták a szokásos "bagoly mondja"-féle képmutatást? "

Fejesrob 2013.02.22. 11:37:03

@ob.szerver: Egyáltalán nem biztos.

Ismertem én olyan többdiplomás politológust, (több éven át oktatta is), aki 1988-ban nem akarta nekem elhinni, nem hogy nem végzik ki, de most kezdődik az a korszak, amikor kommunistaként komoly magánvagyont gyűjthet.

Fejesrob 2013.02.22. 11:41:06

Szerintem értelmetlen itt fideszezni, offshorozni.

Egy lakásbetörőt sem mentünk fel azzal, hogy a csóka liberális volt, az előző pedig jobbikos

Simor feljelentése alapvető kötelesség, ha a gyanű szerint törvényt sértett, a bíróság pedig meg fogja állapítani, hogy ez a 1994-es törvények szerint büntetendő avagy sem.

Ez, hogy utólag belerúgok egyet baromság, mégis hogy tudnak belerúgni? Sértik a jóhirét vagy mi?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 11:55:30

@MACISAJT: pontosan errol beszelunk, hogy diktatura epul...
koszonjuk, hogy magad is elismered, hogy szamodra/szamotokra a kinai rend es modszerek a mervadoak.

es lassan jonnek a falhozallitasok is, ha nem teszunk nagyon gyorsan ellenetek valamit.

Kepa 2013.02.22. 12:13:26

@MACISAJT: Nagy kar, hogy csak irsz. Gondolkodni es tudasra szert tenni, az sokkal nehezebb...

Egyebkent jo a bejegyzes, nyilvanvalo, hogy csak a sajat erdekuket, (ertsd : sajat zsebuk) kovetik. Mar vagy 20 eve. Vegre itt az alkalom, hogy teljesen leraboljak, ami meg van. Azert "jo" kezekben, zsiros falat az MNB ! :)

Hogy kozben a fel orszag beledoglik, az a legkisebb ar erte. Tudjatok, csak arra kell vigyazni, hogy Mi, soha ne legyunk azon a bizonyos 50%-on....

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 12:41:49

@a pontosság kedvéért: az indoklast is olvastad, vagy neked eleg a focim?;-)

jaray azert tudott jo lenni, mert az akkori kormanyzat nem tamadta, furta, tette tonkre a munkajat. szemben a fidesz kormanyzattal, ami folyamatosan masok tonkretetelen es javainak elorozasan dolgozik. jelenleg a tet nem mas, mint a valutatartalekok atjatszasa az orban csaladnak es vallalkozoi korenek, szelesnek, simicskanak, nyergesnek, ezzel az uj arisztokracia es huberi rendszer felepitese.

csak elfelejtik, hogy a nemzetkozi nyomozati szerveket nem ok dirigaljak, mint ahogy a maffiozo pinter a rendorseget es poltpeti az ugyseszseget kezivezerli orbannak. es orommel fogunk adatot szolgaltatni onkent es dalolva ugy az interpoolnak, mint az olafnak:-)

a pontosság kedvéért 2013.02.22. 12:58:50

Szerintem te nem olvastad el:
"A magazin szerint a 2001-es új jegybanktörvényt, amely az inflációs célkövetést teszi az MNB fő feladatául, Járai következetesen betartotta. Ugyanakkor az indoklás szerint folyamatosan ellenállt a kormány beavatkozási kísérleteinek, és megőrizte a jegybank függetlenségét."

Simor mindig B kategóriás volt (2008-2009)2010-ben már C és 2011-ben is.

elwood 2013.02.22. 13:05:56

@MACISAJT: "A hatalmas devizatartalékért kamatot alig kap, de nagyon sok kamatot kifizet az MNB. Ebből akár 150 milliárd forintos vesztesége lehet, ami alááshatja a legf "

upsz, ezt is a girosztól szeded ... ?

attól tartok azt a kommunikációfoszlányt látjuk miért kell a jegybank "drága" tartalékát csökkenteni

szerencsére pár nap és nem fogjuk ilyen drága tartalékra pocsékolni a pénzt ...

gyakrabban is szivárogtathatnál

elwood 2013.02.22. 13:08:25

@a pontosság kedvéért: speciel pont ez lenne a lényeg.

simort nem köpködni kéne, hanem kimutatni, hogy jól vagy rosszul dolgozott. de nem sokra mész ezzel a offshorelovagzások közepette.

érdekelne, hogy szted mit kellett volna másképp csinálnia ?

dr yetee 69 2013.02.22. 13:13:46

@MACISAJT: Kinában a bértollnokot is falhoz állitják,kedves Zsolt,ha nem tudnád!

tomtyi 2013.02.22. 13:14:30

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"jaray azert tudott jo lenni, mert az akkori kormanyzat nem tamadta, furta, tette tonkre a munkajat."
Nem hát! ROTFL
Ha már "a pontosság kedvéért"...
"Miután 2004 őszén a kormányzó MSZP és SZDSZ eltávolította székéből Medgyessy Pétert és a korábban az ellenzék "árnyékhatalmáról" cikket író Gyurcsány Ferenc lett a miniszterelnök, szocialista és szabaddemokrata politikusok a jegybanktörvény jelentős módosítására tettek javaslatot, azzal az indoklással, hogy növekedjék a gazdaság különböző területeinek képviselete a Monetáris Tanácsban. A javaslatot számos bírálat érte az Európai Központi Bank és az Európai Bizottság részéről, mint a jegybanki függetlenség csorbítására tett kísérletet."
hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1rai_Zsigmond#A_Monet.C3.A1ris_Tan.C3.A1cs_kib.C5.91v.C3.ADt.C3.A9se

A posztra:
"Nem elég, ha Simor erkölcsileg megsemmisülten távozik az offshoreozás miatt"
Nem, nem elég. Ugyanis ez a haverok között nem probléma. Ő sem érzi magát erkölcsileg megsemmisültnek. Ha így érzett volna akár egy pillanatig is, azonnal lemondott volna, amikor kiderült. Akkor jogos lett volna ez a felvetés a részedről. De így?
Ahogy Fletó sem érzi magát erkölcsileg nullának. Ezeknek semmi bőr nincs a pofájukon.

dr yetee 69 2013.02.22. 13:18:52

@MACISAJT: Az ócsai lakóparkot bezzeg nem kifogásolta az Ász,ilyen az,amikor pártkatona kerül független állami cég élére!

tomtyi 2013.02.22. 13:19:23

@elwood:
ÁSZ jelentés megvolt?

ob.szerver 2013.02.22. 13:24:06

@tomtyi:

ÁSZ jelentés? Az amelyiket a saját zsebre mutyizó, képzettséggel és szakmai tapasztalattal nem rendelkező, 9 évre bebetonozott, vidéki fideszes pártkomisszár jegyez?

Miért, meg kellett volna lennie?

dr yetee 69 2013.02.22. 13:25:18

@VT Man: Nyilván nem tudod,de ezt a fizetést az Orbán-kormány kreálta Járai részére!

felcsutisuttyo 2013.02.22. 13:26:33

Dögölj meg Jegybank Úr! (vers)

"Gyuri vagyok.
Gyuri vagyok,
Ha megnövök
Beléd rúgok!
Még, még, még, még, még
Ennyi nem elég!
Pofonnal nem fukarkodom,
fogaidból lesz most torony,
Még, még, még, még, még
Ennyi nem elég!

Kuszaszem vagyok.
Kuszaszem vagyok,
Beszarsz ha
rád bandzsitok.
Ez a fegyverem
nem az eszem.
Kuszaszem vagyok,
Kuszaszem vagyok.
a Törpe jobbkeze!

Repül az állas,
Repül az állas,
Ez a parancs!
Érik a narancs!
Repül az állas
Repül az állas
Aki hülye, az is marad!

Nagyon szeret,
Nagyon szeret,
Nagyon szeretném a beled.
Még, még, még, még, még
Ennyi nem elég!
Add ide a bankszámládat,
Lerángatom a gatyádat,
Még, még, még, még, még
Ennyi nem elég!"

LallyPop 2013.02.22. 13:26:45

Most képzeljük csak el, hogy mi lenne, ha ez egy MAGÁNBANKBAN történik.

Rávetül AZ ALAPOS GYANÚ a főnökre, hogy a konkurenciának kiadja a bank adatait(banktitok)- a válság előtt/alatt.

Talán a BANK TULAJDONOSAI megvárják az ítéletet? Simor a betonban kötne Mexikóban, ha ez ezt bármilyen magántulajdonú bankban adja elő. Itélet nélkül.

Ha valami miatt lehet haragudi a kormányra, az az hogy Simor KITÖLTHETTE a mandátumát.Nyilván ez a most kiszivárgott infó régóta ismert.

_most_ 2013.02.22. 13:31:01

@tomtyi: lehet szapulni Simort, de a következő jegybankelnök biztos rosszabb lesz, mert a fidesz mind szakmailag mind erkölcsileg mesze alul tud múlni mindenkit.

a pontosság kedvéért 2013.02.22. 13:33:59

@elwood: Én ehhez nem értek. De Barcza Györgytől hallottam értelmes gondolatokat a témában. Linket nem találtam sajnos. Remélem ő váltja Simort!
Egyébként józan paraszti ésszel átgondolva nem nagyon értem, miért lenne olyan nagy bűn a devizatartalék csökkentése? Tegyük fel hogy egy családnak van minden hónapban euró jövedelme (külker mérleg többlet). Ezt beteszi euró betétbe, amire nem kap kamatot (devizatartalék). Viszont van egy jó nagy devizahitele (IMF, eukötvény)amire 4-6% kamatot fizet. Ha ez az én családom lenne, bemennék a bankba és az euró betétemből kifizetném a hitelem egy részét, hogy csökkenjenek a terheim (Devizakötvények visszavásárlása)Az valószínűleg eszembe sem jutna, hogy újabb deviza hitelt vegyek fel (IMF)azért, hogy átváltsam forintra és kaját vegyek belőle. Vszeg én ezt tenném, de mint mondtam nem értek hozzá.

felcsutisuttyo 2013.02.22. 13:38:29

@Ándi bácsi: Olvasd el az MNB kötelezettségeit az IMF felé....(aztán Bégess te Birka!)

ob.szerver 2013.02.22. 13:41:24

@Ándi bácsi:

"a konkurenciának kiadja a bank adatait(banktitok)- a válság előtt/alatt."

Másodszor tolod ezt az okosságot, pedig már helyretettek miatta. Hányszor mész még házhoz a lófaszért?

felcsutisuttyo 2013.02.22. 13:47:46

Simicska Lajos aranytalicska díjat kapott.....a Nemzeti Törpe személyesen adta át...(50 évre titkosítva):DDDDD

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.22. 13:54:42

Orbán megint döntött, a Fradi stadion építését a Market Zrt kapta a "pályázaton".
DE akkor minek a pályázat, ez a látszatdemokrácia!

Orbán tényleg takarodj!

felcsutisuttyo 2013.02.22. 13:58:48

@Trágyaszag a Millenáris felett, gyűlik a birkanép:
EZ A KITALÁCIÓJUK...a csürhe szurkolókat akarják választóiknak a focin keresztül megnyerni: Debrecen Fradi, Újpest, Videoton....(és felcsut :D)Mindenhová odahelyeztek egy FIDESZES NEMZETI SZAR EMBERT

daito 2013.02.22. 15:52:24

Istenem, pici eszetek lenne.

1. Ismeretlen elkövető ellen tettek feljelentést. Egyelőre szó sincs Simorról.
2. Aki itt most bedobja, hogy offshore, meg miért nem mondott le a fizetéséről - az megint nyilvánvalóan hülye, vitára képtelen bolond, nekik köszönjük a részvételt. Azért sem érdemes fejtegetni a dolgot, mert az ügyhöz SEMMI köze sincs.
3. A rendőrhatóság még nyomoz. Ebből köztévé híradóban hírt csinálni - alapvetően vicc; pláne, hogy előtte kutyában sem merült fel, hogy itt valami szabálytalanság, bűncselekmény történt volna.
4. Hogy témával kevéssé foglalkozó polgártársaink is értsék: pontosan nem derül ki, hogy milyen ügyben is nyomoznak. Annyit tudunk, hogy állítólag "a jegybank a hatáskörét túllépve, felhatalmazás nélkül, a hitelintézeti törvény előírásait megsértve, üzleti titkok körébe tartozó adatokat szolgáltatott a hét legnagyobb kereskedelmi bankról a Nemzetközi Valutaalapnak".

a) üzleti titkok körébe tartozó adatok - ez mi a túró? Mi számít üzleti titoknak? És a titok kire és mire terjed ki?
b) maga az üzleti titok és annak védelme a Ptk. alá tartozik, a rendőrség - ügyészség mit is vizsgál üzleti titok címszó alatt?
Ráadásul még a Hitelintézeti törvény definiálja is azt, hogy hitelintézetek esetében IS Ptk. előírásai a mérvadók, azzal a megjegyzéssel, hogy a feladatkörében eljáró meghatározott szervezet - köztük az MNB-vel szemben nem áll fenn az üzleti titok. Azaz MNB-vel szemben a bank nem hivatkozhat üzleti titokra; ilyen esetben kíváncsi lennék arra, hogyha nem hivatkozhatok az MNB-vel szemben üzleti titokra, akkor titoktartási kötelezettsége van-e az MNB-nek a hatályos magyar jogszabályok értelmében.
Ezt a gombolyagot lehetne tovább vinni - az a gond, hogy Hitelintézeti törvény 1. számú melléklete nevesíti azokat a nemzetközi szervezeteket, amelyekkel kapcsolatban maga a hitelintézeti törvény nem hatályos; köztük van a Nemzetközi Valuta Alap.

c) vagy itt az adatszolgáltatás a probléma?
Ehhez meg azt kell tudni, hogy az IMF tagságról szóló 1982. évi 6. Tvr VIII. cikkének 5. szakasza szépen elmagyarázza nagy általánosságban, hogy az IMF felé információadási kötelezettség áll fenn. Ez nincs részletezve; a Hitelintézeti törvény ugye "nem játszik"; de ha számítana is, egy nemzetközi szerződés MINDIG magasabb rangú, mint a hazai környezetre vonatkozó jogszabály.
Az látszik, hogy ez az IMF-fel való kommunikáció nincs törvényileg túlszabályozva, de azért ebben az esetben az ügyészségi, rendőrségi nyomozás rakétával a verébre lövöldözés esete, erről főműsoridőben, híradóban beszámolni...

Gyk. a téma egy nagy 0. Kommunikációs játék a kormányzat részéről és pont.

mitmiért? 2013.02.22. 16:31:08

Barátunk nem debil. Súlyos szocio-és pszichopata. De ő is megkapja a magáét : saját magával kell el lennie 24/7. Na az is elég nagy bünti. Ahogy csúnyul (nem összetévesztendő oregedessel) mutatja hogy a lelke rohad szét. Csak csinálná egyedül meg a bandájával és vallásos híveivel. Tényleg szét kene az országot választani Hunniara és Pannoniara, hogy saját maguk közt lehessenek

Rémbódess 2013.02.22. 17:34:09

@VT Man: "Milyen szép, hogy megjelentek a Simor-fanok is.

Akik szerint az "offshore nem adócsalás, csak optimalizálás".

Tényleg? Milyen érdekes, hogy az offshore-ozás és az adócsalás is ugyanarra megy ki: hogy adott összegű adó helyett csak annak töredékét fizesse be az illető.

Magyarul adócsalás. Lehet a jog mögé bújni, hogy "Ciprus nem is offshore", de a lényeg, hogy az adócsalás és az offshore-ozás egyaránt az állami adóbevételeit csorbítja."

Ez a jelenség majdnem teljesen ekvivalens ezzel:

Vásárolni akarsz. Leballagsz a sarki CBA-ba, ahol látod, hogy nem igazán vannak ínyedre az árak, amit venni szeretnél, az 1000 forintba kerülne. Ezért továbbmégy és kicsit arrébb a teszkóban vagy az ósanban ugyanazt megveszed 850 forintért.

Csaltál? Nem! A jogszabályok lehetővé teszik, hogy ott költsd el a pénzed, ahol tetszik.

Tetszik ez a CBA-nak? Naná, hogy nem! Ha tehetné a teszkót "kerskedelmi offsórrá" kiáltaná ki és törvényekkel tiltaná meg a belépést.

Etikus? Kicsit rezeg a léc, mert beadagolhatják a nemzeti színű maszlagot, hogy "hazaáruló, aki nem a magyar terméket áruló CBA-ba viszi a pénzt, hanem a népnyúzó, kapitalista multiba". Jogod van lesz..ni ezt az érvelést? Igen!

Az offsórral valami hasonló a helyzet...
süti beállítások módosítása